اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌‌فقیه در کرمان:

امام خمینی با معنویت و اخلاق همه را ‌مرید خود کردند

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: معنویت، دین، سیاست و اخلاق امام راحل موجب شد تا اکثر مردم مرید ایشان شوند.

امام خمینی با معنویت و اخلاق همه را ‌مرید خود کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سیدیحیی جعفری صبح امروز در آستانه آغاز ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای ستاد دهه فجر استان کرمان با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند، بهترین مردم کسی است که خود را برای خدا و در راه خدا وقف‌ کند و در این راه هیچ هراسی از مرگ و کشته شدن نداشته باشد.

وی بیان داشت: البته اینکه شخصی تمام زندگی خود را وقف راه خداوند کند، کار سهل و آسانی نیست و مشکلاتی را به همراه دارد و مصداق بارز چنین شخصیتی را می‌توان امام خمینی (ره) دانست.

جعفری افزود: در شرایطی که امام خمینی (ره) مبارزه خود را علیه رژیم ستم‌شاهی در سال 42 آغاز کردند، ذکر نام ایشان جرم محسوب می‌شد.

وی عنوان کرد: رژیم وقت به گونه‌ای تبلیغات می‌کرد که محال است کسی بتواند به مبارزه با شاه به پا خیزد، ملت را ناامید می‌کردند تا کسی به فکر این مسئله هم نباشد.

امام جمعه کرمان گفت: با حضور و ورود امام راحل به صحنه علنی مبارزه علیه رژیم پهلوی، مردم امید پیدا کردند و با نفوذی که رهبر کبیر انقلاب در دل‌های مردم داشت، این مهم به ثمر نشست.

جعفری اظهار داشت: زمانی که امام خمینی ‌(ره) توسط رژیم شاهنشاهی دستگیر شدند، عده‌ای مأیوس شدند، اما دیگران در صحنه ماندند و با احتیاط کار کردند و نهضت امام را ادامه دادند.

وی خاطر نشان کرد: معنویت، دین، سیاست و اخلاق امام راحل موجب شد تا اکثر مردم مرید ایشان شوند و جان خود را در راه رسیدن به هدفی والا نثار کنند.

جعفری بیان داشت: شهید مطهری در مورد امام خمینی (ره) فرمودند که ایشان به خداوند، هدف، راه و ملت ایران ایمان دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان خاطر نشان کرد: امیدواریم به مرحله‌ای در این نظام برسیم که مقابل این ملت بزرگ و ایثارگر بتوانیم با سربلندی نگاه کنیم.

وی ابراز داشت: با وجود همه دشمنی‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی، اکنون بارقه امید در کشور دیده می‌شود.

جعفری افزود: کمترین نتیجه مذاکرات ایران این است که دنیا متوجه می‌شود، انرژی هسته‌ای بهانه‌ای برای غرب است و آنها با اساس جمهوری اسلامی مخالف هستند.

وی عنوان کرد: اگر سخن رهبر کبیر انقلاب اسلامی را سران کشورهای اسلامی مدنظر قرار داده بودند، امروز یکی از قدرت‌های بزرگ عالم بودیم.

جعفری گفت: امکانات زیادی در اختیار کشورهای اسلامی است، اما از آنها استفاده نشده است.

انتهای پیام/80017/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول