اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه علمیه خوی خبر داد

تلاش مستمر برای تکمیل حوزه علیمه امام خمینی (ره)

رئیس حوزه علمیه امام خمینی (ره) گفت: تلاش برای تکمیل پروژه حوزه علمیه امام خمینی (ره) با جدیت کامل تداوم دارد.

تلاش مستمر برای تکمیل حوزه علیمه امام خمینی (ره)

حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: حوزه علمیه‌ای به نام و یاد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در قالب سه فاز در حال ساخت و تکمیل است، به طوری که این پروژه عظیم ظرفیت 500 نفر را دارد.

وی با اشاره به اینکه تربیت روحانیان توانمند و عالم و مانوس با معارف قرآن کریم مهم‌‌ترین هدف موسسان این حوزه علمیه است، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اهدافی که دنبال می‌شود پرورش روحانی برای مناطق مختلف شهرستان به ویژه روستاها است، تا اینکه هیچ روستایی بدون روحانی نباشد.

امام جمعه خوی با تاکید بر اینکه برای تبلیغ دین مبین اسلام از حیث دسترسی به روحانی هیچ مشکلی وجود ندارد، ادامه داد: در هفت یا هشت سال گذشته از این جهت کمبودهایی احساس می‌شد ولی در حال حاضر به برکت نظام اسلامی و فعالیت مستمر حوزه‌ها چنین مشکلاتی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه تبلیغ مشکلی وجود ندارد، ادامه داد: 200 طلبه خویی در قم مشغول به تحصیل هستند که در ایام تبلیغ به این شهرستان اعزام می‌‌شوند و در بقیه ایام سال نیز 50 تا 60 نفر از این طلاب به طور مرتب در تردد به خوی هستند.

شکوری به اجرای طرح سفیران هدایت به مدت پنج سال اشاره کرد و اظهار داشت: پذیرش طلاب از روستاهای دورافتاده و مناطق کوهستانی به طور جدی دنبال می‌شود، تا جوانان مومن و متدین و آشنا به علوم دینی را تربیت کرده و به روستاها اعزام کنیم تا اینکه در نهایت روزی فرا رسد که هر روستا از نعمت وجود یک روحانی مقیم برخوردار شود.

انتهای پیام/61002/س30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول