اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی:

دهه فجر تجلی اندیشه‌های ناب معنوی و مردمی است

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی تجلی و سمبلی زیبا از اندیشه‌های ناب معنوی و مردمی است.

دهه فجر تجلی اندیشه‌های ناب معنوی و مردمی است

امین رستم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: دهه فجر تبلور اندیشه‌‌های ناب معنوی و مردمی است، زیرا اقشار مختلف جامعه ارزش‌های اصیل انسانی و معنوی را با تحمل هزینه و با جهاد واقعی به منصه ظهور رساندند.

وی افزود: در این ایام مردم معنی و مفهوم واقعی مردم‌سالاری دینی را در مقابل دموکراسی رنگین کاذب به زیبایی در ترمینولوژی سیاسی حقوق بین‌الملل ترجمه کردند و امروزه انقلاب‌های اصیل و واقعی مردم دنیا با الهام از انقلاب اسلامی ایران رقم می‌خورد.

رستم‌زاده دهه فجر را  دوران رهایی ملت ایران از یوغ استعمار فکری، مادی و استثمار دانست و اضافه کرد: ولایتمداری مردم در حوزه سیاسی با اعتقاد دینی و فرهنگی آنها گره خورده است، تا جایی که تحلیل‌گران بین‌المللی در حل این معادله و تحلیل انقلاب بزرگ ما در آن مقطع تاریخی درمانده شده‌اند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به فرازهایی از فرمایشات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) به عنوان یک حقیقت همیشه زنده نه‌تنها برای کشورمان بلکه برای دنیا یک الگو و راهبر معنوی فراملی تلقی می‌‎شود.

این مدرس دانشگاه بر ضرورت گردآوری جامع و کامل تاریخ انقلاب در همه استان‌ها، شهرها حتی روستاهای کوچک تاکید کرد و اظهار داشت: به کارگیری ابزارهایی مانند طرح پژوهشی «تاریخ شفاهی » مناطق، شهرهای کوچک و بزرگ کشور در مقطع تاریخی انقلاب نباید مغفول واقع شود.

رستم‌زاده اظهار داشت: تاریخ این حماسه مردمی به عنوان یک سند فراملی نه‌ تنها برای نسل جوان کشور بلکه باید برای جوانان اقصی نقاط دنیا معرفی شده و برای پژوهش و برنامه‌ریزی فرهنگی مورد استناد قرار گیرد.

این فعال فرهنگی اضافه کرد: امروز یاد و نام بنیانگذار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) برای همه مستکبران، طمع‌کاران و مظلوم‌ستیزان خوف و رعب به دنبال داشته و برای همه مظلومان و پابرهنگان در دنیا امید و عشق ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/61002/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول