اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس امور بانوان کانون‌های مساجد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

نقش موثر جامعه زنان در اشاعه ترویج فرهنگ مسجدمحوری

کارشناس امور بانوان امور مساجد کهگیلویه و بویراحمد بر نقش موثر جامعه زنان در اشاعه ترویج فرهنگ مسجدمحوری تاکید کرد.

نقش موثر جامعه زنان در اشاعه ترویج فرهنگ مسجدمحوری

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مهناز تیرزه ظهر امروز در کارگروه مشورتی و برنامه‌ریزی امور بانوان دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی به نقش زنان در این ایام اشاره و اذعان کرد: زنان با پیروی از آرمان‌های انقلاب همواره به اهداف و وظایف خود واقف هستند و حضوری چشم‌گیر در برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر دارند.

کارشناس امور بانوان دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که زنان نقش موثر و به‌سزایی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند، گفت: انتظار می‌رود جامعه زنان همچون دیگر سنوات گذشته حضور پرشوری در برنامه‌های ایام‌الله دهه‌فجر داشته باشند.

وی حضور پرشور زنان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی را از افتخارات بزرگ زنان مسلمان ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: بانوان با عزمی استوار علیه طاغوت و استکبار جهانی به صحنه مبارزه آمدند و دین خود را نسبت به اسلام و انقلاب به خوبی ادا کردند.

تیرزه با تاکید بر این‌که حضور همه‌حانبه زنان در عرصه‌های مختلف نظامی، اقتصادی، فرهنگی هم سوی با مردان باعث خنثی شدن نقشه‌های دشمنان علیه انقلاب و نظام شد، گفت: نقش زنان در دوران دفاع مقدس نقش مهم و اساسی بود که در ایام‌الله باید برنامه‌هایی متناسب با این ایام با محوریت زنان برگزار شود.

کارشناس امور بانوان دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که بانوان نقش اساسی در حفظ و تداوم انقلاب اسلامی ایران دارند به سخنان امام خمینی (ره) درخصوص بانوان اشاره کرد و گفت: ما نهضت خودمان را مدیون بانوان می ‌دانیم و بانوان در پیروزی انقلاب نقش موثری داشتند.

تیرزه جامعه زنان را همواره مدافع ارزش‌ها و مقدسات دانست و گفت: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در خصوص حضور بانوان در صحنه انقلاب به ویژه در تظاهرات علیه رژیم ستم‌شاهی اظهاراتی داشتند به گونه‌ای که امام عقیده داشت بانوان نیز باید در سرنوشت کشور خود دخالت داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که زن محور و پناهگاه و ملجا خانواده است سعادت جامعه را درگرو تربیت درست فرزندان به دست مادران دانست و اظهار داشت: بانوان محور خانواده هستند همان‌‌گونه که مردها در امور کشور دخالت دارند و باید جامعه خودشان را حفظ کنند، بانوان هم باید جامعه را حفظ کنند.

این مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود ارتقای فعالیت بانوان نهادها و ادارات در حوزه‌های دینی و مذهبی را از اهداف برگزاری این جلسه عنوان کرد و گفت: از همه بانوان حاضر در جلسه تقاضا می‌شود فعالیت‌های فرهنگی، هنری، دینی و مذهبی خود را در قالب کار تشکیلاتی و با مشارکت همدیگر انجام دهند.

تیرزه اشاعه ترویج فرهنگ مسجدمحوری و جلب نظر و توجه بیش ‌از پیش محققان، پژوهشگران، مدیران، نخبگان و اساتید حوزه خواهران به منظور واکاوی بیشتر در عمران معنوی مساجد را مهم عنوان کرد و گفت: امید می‌رود کارشناس بانوان برنامه‌های دستگاه‌ها مربوطه را با محوریت مسجد در ایام‌الله دهه فجر در این مکان‌های مقدس برگزار کنند.

کارشناس امور بانوان دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد تشکیل کانون تخصصی «مشاوره» ویژه زنان بی‌سرپرست و کم بضاعت در یکی از مساجد با مشارکت دبیرخانه مساجد و امور زنان و خانواده استانداری، برگزاری همایش بزرگ «حجاب زیبا» با مشارکت امور زنان و خانواده استانداری، برگزاری کارگاه اخلاق و برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده با مشارکت امور بانوان بنیاد شهید استان را از جمله تصمیمات اتخاذ شده جلسه امروز عنوان کرد.

انتهای پیام/82011/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول