اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فجر انقلاب /172

علیزاده: 2 طرح آبرسانی روستایی املش دهه فجر افتتاح می‌شود

مدیر آب و فاضلاب روستایی املش از افتتاح دو طرح آبرسانی روستایی این شهرستان در دهه فجر خبر داد.

علیزاده: 2 طرح آبرسانی روستایی املش دهه فجر افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از املش، مهدی علیزاده ظهر امروز در نشست آبفار این شهرستان با اشاره به افتتاح دو طرح آبرسانی این شهرستان اظهار کرد: این طرح‌ها شامل حفر یک حلقه چاه و تجهیز آن و احداث ایستگاه تامین آب روستای خرشتم و تامین آب شرب به روستای «جیرگوابر» است.

به گفته وی، 8 طرح و پروژه آبرسانی شامل روستاهای مربو، لرود، ملکوت، بزکویه، تماجان، باباجان دره، جیرگوابر، خرشتم و ساختمان میکروبی اداری با صرف 8 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی، دو درصد نفت و گاز و ماده10 در حال اجرا است.

مدیر آبفار املش خاطرنشان کرد: با افتتاح این پروژه‌ها یک‌هزار و 39 خانوار روستایی املش از نعمت آب آشامیدنی و سالم برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه املش قبل از انقلاب دارای دو کیلومتر لوله‌گذاری شبکه داخلی بود، افزود: پس از انقلاب اسلامی 475 کیلومتر لوله‌گذاری شبکه داخلی انجام شده است.

علیزاده ادامه داد: قبل از انقلاب 4 روستای املش دارای آب آشامیدنی سالم بودند و اکنون 107 روستا از موهبت برخوردار است.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب املش یک ایستگاه پمپاژ آب داشت، تصریح کرد: اکنون 23 روستا دارای ایستگاه پمپاژ است.

این مسئول حجم مخزن زمینی و هوایی آب املش را در گذشته 80 متر مکعب ذکر کرد و افزود: اکنون 5 هزار و 104 مترمکعب حجم مخزن زمینی و هوایی در املش ایجاد شده است.

وی حفر 21 حلقه چاه، بهسازی 100 دهنه چشمه را از دیگر اقدام‌های آبفار در پس از انقلاب برشمرد و گفت: قبل از انقلاب تعداد مشترکان زیرپوشش آبفار املش صفر بود و اکنون 10 هزار و 320 مشترک آب روستایی در املش هستند.

علیزاده اضافه کرد: اکنون 20 حلقه چاه، 90 دهنه چشمه، 60 عدد مخزن زمینی با 4 هزار و 421 متر مکعب، 13 عدد مخزن هوایی با 683 متر مکعب با ظرفیت تامین آب حدود 155 لیتر بر ثانیه در شهرستان املش موجود است.

وی از ایجاد 31 مورد انشعاب تجاری، 3 مورد انشعاب عمومی و اداری،277 مورد انشعاب خانگی، 40 مورد تعویض کنتور و 370 مورد تشکیل پرونده از محل توسعه شبکه روستایی املش در سال جاری خبر داد.

مدیر آبفار املش 800 متر مرمت و بازسازی خط انتقال، 9 دهنه بهسازی چشمه، یک باب مرمت و بازسازی اتاقک ایستگاه پمپاژ و کلرزن را از دیگر اقدام‌ها در سال جاری برشمرد.

وی یک مورد لایروبی و پمپاژ چاه عمیق، 900 مورد تعمیرات خطوط انتقال و شبکه داخلی، 8 مورد خرید و نصب الکتروموتور و پمپ شناور، 34 مورد بازسازی و تعمیر تابلو و ... را از دیگر اقدام‌ها ذکر کرد.

علیزاده با اشاره به اینکه برای کیفیت آب تعداد 45 مورد شستشوی مخازن، در سال جاری صورت گرفته است، یادآور شد: یک‌هزار و 418 مورد شستشوی کامل شبکه داخلی انجام شده است.

وی انجام 33 هزار و 168 مورد تست سنجش سلامت آب برای بهبود ارتقای کیفیت آب را از دیگر اقدام‌ها عنوان کرد و متذکر شد: املش در این زمینه رتبه نخست استانی را دارد.

انتهای پیام/84002/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول