اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی اصفهان:

بحران تامین آب آشامیدنی پیش‌روی اصفهان است

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: به دلیل خشکسالی‌های طولانی و مداوم در استان اصفهان تا کنون چندین هزار هکتار زمین کشاورزی خشک شده و با وضع موجود استان با بحران تامین آب آشامیدنی نیز روبرو هستیم.

بحران تامین آب آشامیدنی پیش‌روی اصفهان است

مصطفی حجه فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت بد کشاورزی در استان اصفهان اظهار کرد: متاسفانه کشاورزی در استان اصفهان با مشکلات فراوانی روبرو است و خبری هم از آب در رودخانه نیست.

وی ادامه داد: به دلیل خشکسالی‌های طولانی و مداوم در استان تاکنون چندین هزار هکتار زمین کشاورزی خشک شده است که دیگر قابلیت کشاورزی ندارند.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی اصفهان افزود: به گفته یکی از مسئولان تاکنون 500 میلیون اصله درخت در اصفهان خشک شده است که جای تاسف بسیار زیادی دارد.

وی با بیان اینکه هر روز وضع کشاورزی در حال وخیم‌تر شدن است، بیان کرد: در هر حال امسال به هر صورتی بود آب لازم برای آبیاری فضای سبز و مزارع از طریق چاه‌ها تامین شد، اما سال آینده مشکلات بسیار بیشتر از این خواهد بود که امیدواریم فکری به حال این وضع بحرانی اصفهان شود.

حجه فروش تصریح کرد: به قدری اوضاع بحرانی است که شرکت آب و فاضلاب برای تهیه آب آشامیدنی مردم اقدام به خرید یا حفر چاه‌ کرده و طبق اطلاعاتی که دارم حدود 50 چاه برای تامین آب آشامیدنی مردم در مواقع بحرانی در نظر گرفته شده است چون با وضعی که پیش‌روی استان است با بحران تامین آب آشامیدنی نیز روبرو هستیم.

انتهای پیام/63028/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول