اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شبستر:

کمبود آب از مشکلات بزرگ شبستر در بخش کشاورزی است

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شبستر گفت: کمبود آب از مشکلات بزرگ این شهرستان در بخش کشاورزی است که بارش‌های خوب اخیر تا حدودی کمک‌کننده بوده است.

کمبود آب از مشکلات بزرگ شبستر در بخش کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شبستر، محمود رحیمی‌ عراقی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای مدیران اظهار کرد: افزایش بارندگی‌ها در بندر شرفخانه به میزان84 علاوه بر اینکه رشد نزولات آسمانی در سطح منطقه را عملی کرد، موجبات رضایت کشاورزان را هم فراهم ساخت.

وی با اشاره به اینکه کمبود آب از مشکلات بزرگ  این شهرستان در بخش کشاورزی است، افزود: با توجه به این موضوع که حل این مشکل زمان‌بر خواهد بود، تا رفع کامل مشکل کمبود آب با تمهیداتی همچون ایجاد تعاونی‌های مختلف توسط کشاورزان و استفاده از سیستم آبیاری مدرن، تلاش بر این است سیستم آبیاری اراضی زراعی و باغی مدیریت شود.

رحیمی عراقی افزود: در کنار این کار افزایش نزولات جوی نیز موجبات رضایت بهره‌برداران در کوتاه‌مدت را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل کمبود آب در سطح شهرستان، طرح‌های توسعه‌ای با نیاز کمتر به آب مورد توجه مدیریت جهاد کشاورزی در امر توسعه شهرستان قرار دارد،ادامه داد: تعامل بهره‌برداران در استفاده بهینه، به‌هنگام و بر اساس برنامه‌ریزی از آب خواهد توانست علاوه بر تامین اهداف توسعه، روند رو به رشد بخش‌های مختلف کشاورزی را تامین کند.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: این امر با تعامل، همکاری و همفکری تمام نهادهای اجتماعی امکان‌پذیر خواهد بود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شبستر گفت: در حال حاضر یک‌هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به سیستم آبیاری تحت‌فشار مجهز بوده و با تلاش‌های انجام یافته سازمان جهاد کشاورزی استان در افزایش سطوح آبیاری تحت‌فشار در اراضی کشاورزی این شهرستان، در دو سال اخیر 800 هکتار به وسعت اراضی بهره‌مند از این سیستم افزوده شده است.

وی افزود: امید می‌رود با تامین اعتبارات لازم، افزایش سطوح آبیاری تحت فشار شبستر با توجه به همجواری با دریاچه ارومیه و نیاز مبرم در استفاده بهینه از منابع تولید در بخش کشاورزی، از روند رو به رشدی برخوردار شود.

رحیمی عراقی گفت: توسعه اقتصادی این منطقه نیز در گرو توسعه تمام بخش‌های اقتصادی از جمله بخش کشاورزی بوده و توسعه آن از طریق افزایش سرمایه‌گذاری در امور زیربنایی برای تخصیص بهینه منابع موجود امکان‌پذیر است.

وی تصریح کرد: امید است با اجرای به‌هنگام طرح‌های توسعه کشاورزی و افزایش سطح حمایت از کشاورزان همچنین توجه بیشتر سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی به امکانات بالقوه منطقه، گام‌های بلند در زمینه رشد اقتصاد کشاورزی شبستر میسر شود.

بندر شَرَفخانه در بخش مرکزی شهرستان شبستر در جوار دریاچه ارومیه و رشته‌کوه "میشو" واقع است، از نظر آب ‌و هوا تحت تأثیر این ارتفاعات آب و هوای آن نسبت به مناطق اطراف به دلیل رطوبت حاصل از تبخیر دریا معتدل‌تر و از نظر کشاورزی نیز حائز اهمیت است.

این بندر با روستاهای تابعه حدود 15 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول