اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی شهردار آبیک خبر داد

اجرای فاز دوم پارک جنگلی شهر آبیک

معاون عمرانی شهردار آبیک از اجرای فاز دوم پارک جنگلی در اراضی مجدالدوله شهر آبیک خبر داد.

اجرای فاز دوم پارک جنگلی شهر آبیک

مصطفی نریمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: احداث پارک جنگلی در زمینی به مساحت 70 هکتار در شهر آبیک در حال اجرا است که توپوگرافی و نقشه‌برداری این پارک از سوی سپاه پاسداران شهرستان آبیک انجام شده است.

وی افزود: فاز نخست پارک جنگلی اجرا شده و فاز دوم آن که شامل ساماندهی و درخت‌کاری می‌شود، در حال اجرا است.

معاون عمرانی شهردار آبیک ادامه داد: در این پارک جنگلی، در زمینی به مساحت شش هکتار چندین اصله درخت از گونه‌های زبان‌گنجشک، عرعر و سرو زیر کشت رفته است.

نریمانی خاطرنشان کرد: انشعاب آب برای آبیاری پارک جنگلی از اداره آبفای شهری شهرستان آبیک أخذ شده که به صورت سیستم قطره‌ای، آبیاری می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: پارک جنگلی در کاهش آلایندگی شرکت سیمان که سال‌هاست مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، مؤثر است.

معاون عمرانی شهردار آبیک با اشاره به ایجاد شهرک صنعتی در شمال شهر آبیک اضافه کرد: از مسئولان درخواست می‌شود در راستای استقرار صنایع پاک در این شهرک گام بردارند تا مردم با مشکل آلودگی مواجه نشوند و داستان شرکت سیمان برای مردم این شهر تکرار نشود.

نریمانی با اشاره به ورود پساب‌های فاضلاب گاوداری‌های افضلیان و رضایی که در حریم مرز سیاسی شهرستان آبیک قرار دارند، اذعان داشت: پساب فاضلاب‌های این دو واحد گاوداری به اراضی کشاورزی شهرستان آبیک نفوذ می‌یابد که این امر سبب بروز مشکلاتی شده است.

این مسئول در خصوص اختصاص عوارض یک درصد فروش از شرکت سیمان به شهرستان آبیک اضافه کرد: با تصویب و اجرای ماده قانونی 123 و پرداخت عوارض از شرکت سیمان به شهر آبیک با همه معوقات امسال حدود 10 میلیارد ریال به شهرستان آبیک پرداخت شد که از این میزان، بیش از چهار میلیارد و 500 میلیون ریال به شهر آبیک و مابقی به بخش‌های این شهرستان اختصاص یافت.

معاون عمرانی شهردار آبیک ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین آلایندگی نصیب مردم شهر آبیک است، تنها 50 درصد از یک درصد فروش سیمان به این شهرستان اختصاص می‌یابد؛ این در حالی است که به شهرستان نظرآباد از شهرستان‌های استان البرز علاوه بر اختصاص 40 درصد از یک درصد فروش سیمان، سه درصد عوارض ارزش‌افزوده نیز تعلق می‌گیرد.

این مسئول تصریح کرد: جالب اینکه عوارض 50 درصد از یک درصد فروش سیمان به شهرستان آبیک یعنی بخش‌های این شهرستان نیز اختصاص می‌یابد و شهر آبیک که در تیررس آلودگی است از نیمی از عوارض بهره می‌برد که در این زمینه باید تجدید نظر شود.

انتهای پیام/77006/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول