اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 10 ماه اخیر صورت گرفت

صدور کارت قالی‍بافی برای 128 نفر از بافندگان فرش آبیک

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آبیک از شناسایی و صدور کارت قالیبافی برای 128 نفر از بافندگان فرش در این شهرستان طی 10 ماه اخیر خبر داد.

صدور کارت قالی‍بافی برای 128 نفر از بافندگان فرش آبیک

قاسم داودپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: طی 10 ماه اخیر 150 نفر از بافندگان فرش خانگی برای برقراری بیمه به تأمین اجتماعی ارجاع داده شده‌اند.

وی نبود بازارچه‌های دائمی برای صنایع فرش در شهرستان آبیک را از مهم‌ترین مشکلات فرش‌بافان ذکر کرد و افزود: نبود مکان برای برپایی نمایشگاه فرش و نبود تسهیلات کافی برای بافندگان خانگی از سوی مرکز ملی فرش از دیگر مشکلات بافندگان فرش خانگی در این شهرستان است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آبیک ادامه داد: گرچه به کارگاه‌های فرش متمرکز و غیرمتمرکز این شهرستان تسهیلاتی پرداخت شده ولی تاکنون هیچ گونه تسهیلاتی برای مشکلات بافندگان فرش خانگی شهرستان آبیک پرداخت نشده است.

داودپور در خصوص تشکیل اتحادیه بافندگان فرش دستبافت در شهرستان آبیک توضیح داد: با توجه به تغییر این قانون، تاکنون آیین‌نامه جدید این قانون ابلاغ نشده است.

برای تشکیل اتحادیه بافندگان فرش دستباف شهرستان آبیک، فراخوان لازم برای ثبت‌نام افراد برای شرکت در انتخابات صورت گرفته است که البته طی فراخوان انجام شده، 150 نفر از بافندگان ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام/77006/خ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول