اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بنیاد مسکن طبس خبر داد

احداث 30 واحد مسکونی در دیهوک طبس توسط یک خیر

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان طبس گفت: یک نفر خیر پذیرفته تا 30 واحد مسکونی ویژه محرومان و مستضعفان را با هماهنگی و نظارت این بنیاد در شهر دیهوک طبس احداث کند.

احداث 30 واحد مسکونی در دیهوک طبس توسط یک خیر

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، محمدحسین قیصری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک نفر خیر نیکوکار پذیرفته است تا 30 واحد مسکونی را با هماهنگی و نظارت این بنیاد در شهر دیهوک طبس و همچنین منطقه‌ بازگ دیهوک احداث کند.

وی با بیان اینکه عملیات احداث این واحدها بزودی آغاز می‌شود، ادامه داد: زیربنای هر یک از این واحدهای مسکونی 70 مترمربع است که پس از تکمیل، به صورت رایگان به محرومان و مستضعفان واجد شرایط واگذار خواهد شد.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان طبس در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تاکنون تعداد 141 واحد مسکونی در قالب چهار پروژه از محل اعتبارات داخلی این بنیاد در نقاط مختلف شهر طبس و همچنین 24 واحد مسکونی از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در شهر دیهوک طبس احداث و به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه کار احداث واحدهای مسکن مهر در شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر به بنیاد مسکن واگذار شده است، ادامه داد: 172 واحد مسکن مهر در شهر عشق‌آباد طبس احداث و به 141 متقاضی احداث انفرادی مسکن مهر در شهرهای عشق‌آباد و دیهوک تسهیلات پرداخت شده است که هم‌اکنون تمامی این واحدها مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

قیصری درباره مسکن روستایی در شهرستان طبس هم خاطرنشان کرد: تاکنون 561 واحد مسکونی ویژه محرومان در روستاهای مختلف شهرستان طبس به‌وسیله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث و علاوه بر این 20 واحد مسکونی نیز از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در روستاهای جمز و اصفهک طبس احداث و تمامی واحدها به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده است.

وی افزود: از سال 1384 که اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی آغاز شده است تاکنون برای 3 هزار و 574 واحد مسکونی تسهیلات پرداخت و با نظارت ناظران بنیاد مسکن، این واحدها مقاوم‌سازی شده است که از این میزان 162 فقره تسهیلات به ارزش هر یک 125 میلیون ریال در سال جاری پرداخت شده است و بر این اساس اکنون جز تعداد معدودی روستا در بخش دستگردان طبس، تمامی روستاهای این شهرستان به صورت فنی احداث شده و در مقابل زمین‌لرزه مقاوم است.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان طبس خاطرنشان کرد: این بنیاد اقدام به تملک زمین در 24 روستای شهرستان طبس به‌منظور واگذاری به متقاضیان کرده است که طرح تفکیکی آن انجام شده و بزودی واگذاری انجام خواهد شد؛ ضمن اینکه تاکنون 3 هزار و 400 قطعه زمین مسکونی در روستاهای مختلف شهرستان از سوی این بنیاد به متقاضیان واگذار شده که واگذاری 40 قطعه‌ آن در سال جاری بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین از سال 1384 تاکنون تعداد 8 هزار و 446 جلد سند مالکیت برای واحدهای مسکونی 33 روستای شهرستان طبس با همکاری اداره ثبت اسناد صادر شده است که از این تعداد، صدور 327 فقره سند در سال جاری انجام شده است.

انتهای پیام/90001/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول