اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه آریزونا آمریکا در گفت‌وگو با فارس:

کشورهای پیشرفته برای آبیاری چمن‌ از آب آشامیدنی استفاده نمی‌کنند

استاد دانشگاه آریزونا آمریکا گفت: کشورهای پیشرفته برای آبیاری چمن‌ از آب آشامیدنی استفاده نمی‌کنند.

کشورهای پیشرفته برای آبیاری چمن‌ از آب آشامیدنی استفاده نمی‌کنند

محمد پسرک‌لی عصر امروز در حاشیه برگزاری نخستین همایش بین‌المللی ایده‌های نو در کشاورزی در دانشگاه آزاد خوراسگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به اثر تنش‌های محیطی ایجاد شده در بحث کشاورزی، اظهار داشت: مهم‌ترین تنش‌های ایجاد شده در بحث کشاورزی مربوط به شوری خاک، کم آبی و تنش حرارتی است اما تنش شامل موارد دیگری نیز می‌شود.

وی ادامه داد: در اکثر نقاط جهان مشکل کمبود آب وجود دارد، اما در کشور ما این مشکل کمی عمیق‌تر است که باید راه‌های مبارزه با کم‌آبی مورد بررسی قرار گیرند.

استاد دانشگاه آریزونا آمریکا با بیان سوابق علمی خود خاطرنشان کرد: خوشبختانه موفق شدم در سال 2005 میلادی به عنوان دانشمند سال جهان معرفی شوم که آن را افتخاری بزرگ برای خود و کشورم می‌دانم زیرا هرساله فقط یک دانشمند موفق به کسب این جایگاه می‌شود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر دارای 9 کتاب و 185 مقاله علمی در ژورنال‌های بین‌المللی هستم و به عنوان یکی از 100 دانشمند برتر دنیا توسط دانشگاه کمبریج انگلستان معرفی شده‌ام.

پسرک‌لی یادآور شد: در حال انجام پروژه‌های تحقیقاتی بر روی گیاهان مقاوم به خشکی هستیم و امیدواریم به نتایج خوبی دست یابیم.

وی با اشاره به استفاده از چمن در بسیاری از فضا‌های شهری برای زیبایی و کاهش آلودگی، عنوان کرد: در کشورهای پیشرفته هرگز برای آبیاری چمن‌ها از آب آشامیدنی استفاده نمی‌شود و فقط از پساب‌های تصفیه شده جهت این منظور استفاده می‌شود تا مشکلات کمبود آب ایجاد نشود، ما نیز در کشور باید به سمت استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته حرکت کنیم تا بتوانیم کم آبی را کنترل کنیم.

انتهای پیام/63028/ذ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول