اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دامپزشکی نرماشیر خبر داد‌

انجام 800 مورد بازرسی‌ مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی نرماشیر

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر گفت‌: از ابتدای سال جاری بیش از 800 مورد نظارت توسط بازرسان و کارشناسان این شبکه از مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی صورت گرفته است.

انجام 800 مورد بازرسی‌ مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی نرماشیر

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نرماشیر اظهار داشت: شبکه دامپزشکی نرماشیر از بدو راه‌اندازی در راستای ماموریت‌های محوله و وظایف سازمانی، عملیات نظارت بر فعالیت رستوران‌ها و مراکز عرضه و توزیع گوشت قرمز و سفید در سطح شهرستان را به صورت دو برنامه هفتگی و تصادفی مدنظر داشته است.

وی افزود‌: در شهرستان نرماشیر چهار واحد قصابی، 15 واحد عرضه‌کننده گوشت مرغ و ماهی‌فروشی و سه رستوران و کبابی در حال فعالیت هستند.

جعفری عنوان کرد: در این راستا بیش از 800 مورد نظارت توسط بازرسان و کارشناسان این شبکه از مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت بهداشت فرآورده‌های خام دامی در بحث سلامت جامعه توصیه می‌شود که فرآورده‌های دامی اعم از گوشت قرمز، گوشت سفید، شیر و ... از مراکز عرضه مجاز که زیر نظر شبکه دامپزشکی فعالیت می‌کنند، تهیه شود.

جعفری با بیان توصیه‌هایی در مورد استفاده از این مواد خوراکی گفت: مردم از خرید و مصرف فرآورده‌های خام دامی بدون مهر دامپزشکی و برچسب معتبر، خرید گوشت چرخ کرده از قبل آماده شده در بسته‌بندی متفرقه و خریداری فرآورده‌های خام دامی از مراکز غیرمعتبر و بدون مجوز بهداشتی خودداری کرده و به هنگام قطعه کردن و شست‌وشوی فرآورده‌های خام دامی از دستکش استفاده کنند‌.

مدیر شبکه دامپزشکی نرماشیر اظهار داشت: استفاده از گوشت مرغ در پوشش پلاستیکی شفاف با مهر استاندارد و تاریخ مصرف، رنگ طبیعی لاشه و داشتن پوست یکنواخت بدون پارگی و تورم، عدم استشمام بوی نامناسب از لاشه و جوشاندن شیر مصرفی به مدت 20 دقیقه نیز باید مدنظر مصرف‌کننده‌ها قرار گیرد.

وی از تمام‌ شهروندان خواست هرگونه موارد تخلف بهداشتی در ارتباط با تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی را به شبکه دامپزشکی نرماشیر اطلاع‌رسانی کنند و به منظور حفظ سلامت خود و خانواده فرآورده‌های خام دامی را از مراکز عرضه مجاز و مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند.

به گزارش فارس، شهرستان جدیدالتاسیس نرماشیر در 230 کیلومتری جنوب شرق استان کرمان و در محور ترانزیتی کرمان ـ زاهدان قرار دارد.

انتهای پیام/80026/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول