اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی کوهبنان اعلام کرد

تشدید نظارت دامپزشکی بر دام‌های نذری در کوهبنان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان گفت: با توجه به روزهای پایانی ماه صفر و کشتار دام جلوی دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری نظارت دامپزشکی بر دام‌های نذری توسط دامپزشکی صورت می‌گیرد.

تشدید نظارت دامپزشکی بر دام‌های نذری در کوهبنان

محمود زین‌الدینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: با توجه به روزهای پایانی ماه صفر و کشتار دام جلوی دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری، ذبح دام در معابر و منازل موجب آلودگی و شیوع انواع بیماری‌های مشترک می‌شود که نظارت دامپزشکی بر دام‌های نذری توسط دامپزشکی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مردم به منظور حفظ بهداشت عمومی و جلوگیری از هرگونه آلودگی سعی کنند از کشتار دام نذری در معابر عمومی خودداری کنند، بیان داشت: دام‌های نذری باید در کشتارگاه و تحت نظارت کارشناسان بهداشتی و شرعی ذبح شوند تا زمینه برای شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام فراهم نشود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان با بیان اینکه انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به ویژه بیماری تب کریمه‌کنگو از طریق مصرف گوشت تازه صورت می‌گیرد، تصریح کرد: مردم گوشت دام‌های نذری را در یخچال به مدت 24 ساعت نگهداری و سپس مصرف کنند.

طرح صدور و تعویض دفاتر بهداشتی دام در کوهبنان

زین‌الدینی با اشاره به اینکه طرح صدور و تعویض دفاتر بهداشتی به منظور خدمات‌رسانی بهتر به دامداران صورت می‌گیرد، گفت: دفترچه بهداشتی دام به منظور شناسنامه دام محسوب می‌شود، لذا تلاش برای صدور یا تعویض این دفاتر ضروری است.

وی با بیان اینکه شناسنامه بهداشتی دام حاوی اطلاعات دامدار، تعداد دام، ثبت عملیات واکسیناسیون در دام و اقدامات بهداشتی صورت گرفته توسط دامپزشکی است، گفت: دامدارانی که تاکنون اقدام به اخذ این شناسنامه نکرده‌اند، باید با در دست داشتن کپی شناسنامه و بیمه‌نامه برای دریافت آن به شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان مراجعه کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان با اشاره به صدور دفترچه بهداشتی برای مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی گفت: نظارت بر این مراکز به منظور عرضه مواد غذایی سالم به بازار در اولویت وظایف شبکه دامپزشکی این شهرستان است.

وی ضمن تاکید بر رعایت اصول بهداشتی توسط مراکز عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی از کارکنان و بازرسان کشتارگاه‌های دام خواست، رعایت نکات ایمنی و زیست محیطی و استفاده از ماسک و دستکش را در اولویت کاری خود قرار دهند تا زمینه برای بروز و ظهور بیماری‌های مشترک بین انسان و دام فراهم نشود.

انتهای پیام/80012/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول