اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

فیلم‌نامه‌ها دارای روح تعهد و خلاقیت باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: هنرمندان و نویسندگان روح تعهد، خلاقیت و نوآوری را در آثارخود به نمایش بگذارند.

فیلم‌نامه‌ها دارای روح تعهد و خلاقیت باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، احمد همتی بوشهری عصر امروز در آیین اختتامیه سومین جشنواره منطقه‌ای فیلمنامه کوتاه بیشاپور که با حضور فرماندار و شهردار کازرون و جمعی از نویسندگان و هنرمندان 10 استان کشور در تالار مردانی فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: امروزه با توجه به پایین بودن آستانه تحمل انسان‌ها در دنیا فیلم‌های کوتاه ساخته می‌شود تا مخاطب توجه بیشتری بر موضوع داشته باشد.

وی به اهمیت قلم و سوگند خداوند متعال بر آن بر اساس آیه کریمه قرآن اشاره کرد و افزود: هنرمندان و نویسندگان ضمن احترام به قلم خود و فرصتی که انقلاب اسلامی در میان وسوسه‌های استکباری ایجاد کرده باید روح تعهد، خلاقیت و نوآوری را در تغییر سبک زندگی که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری است به کار گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس فیلم سینمایی، بازی‌های رایانه‌ای و پویانمایی را از مهم‌ترین روش‌های ابزار جنگ نرم دشمنان برشمرد و تصریح کرد: امروزه 3 هزار شبکه در کشورمان قابل دریافت بوده که بسیاری از این شبکه‌ها با هدایت دنیای استکباری است که پرخطرند و سنین مختلف را مورد هدف قرار می‌دهد.

همتی بوشهری، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری و توجه به فرهنگ بومی و اسلامی و ساخت فیلم‌های کوتاه و پرمحتوا را از مهم‌ترین ابزار مقابله با هجمه سنگین فرهنگی دشمنان عنوان کرد و با ابراز تأسف بیان داشت: امروزه به خاطر فقدان آثار فرهنگی و هنری و مطالعه در کشور نگاه‌ها به رسانه‌های بیگانه دوخته شده است.

وی افزود: دنیای استکباری در تغییر نوع خوراک، پوشاک، گفتار و رفتار و معماری خانه‌ها چالش ایجاد کرده که در این راستا وظیفه هنرمندان است که با ارائه آثار مبتکرانه و خلاقانه سبک زندگی را از این تغییرات در امان نگاه دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: تا زمانی که فرهنگ‌سراهای کشورمان مملو از جمعیت و با برنامه‌های متنوع فرهنگی نباشد انتظار در امان ماندن از هجمه‌های فرهنگی دشمنان بی‌فایده است.

به گزارش فارس، سومین جشنواره فیلم‌نامه‌نویسی بیشاپور با معرفی نفرات برتر در بخش‌های پویانمایی، مستند و ویژه با موضوع سبک زندگی از دیدگاه مقام معظم رهبری به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/2448/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول