اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله صفایی بوشهری:

اجلاس ژنو 2 نتیجه‌ای جز بحرانی‌تر شدن منطقه ندارد

امام جمعه بوشهر گفت: اجلاس ژنو 2 نتیجه‌ای جز بحرانی‌تر شدن منطقه ندارد.

اجلاس ژنو 2 نتیجه‌ای جز بحرانی‌تر شدن منطقه ندارد

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر با سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به ارزش‌ها و توانایی‌های انسان اشاره کرد و اظهار داشت: انسان باید با استفاده از توانایی و ظرفیتی که دارد از فرصت‌هایی که برای موفقیتش به دست می‌آورد  نهایت استفاده را ببرد.بزرگان دین نیز در منویات و سفارشات خود همواره بر استفاده انسان از توانایی‌هایش سفارش کرده‌‌اند.

صفایی بوشهری اجلاس ژنو را نمونه دیگری از تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان ذکر کرد و گفت:  پس گرفتن دعوت از ایران برای حضور در این اجلاس نیز نشان داد ابرقدرت‌ها به دنبال به کرسی نشاندن نظرات خود در قبال سوریه هستند.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: با توجه به اینکه اجلاس ژنو دو برای حل مشکل سوریه و ایجاد صلح در کشور برگزار شد نتیجه‌ای جز بحرانی‌تر شدن منطقه نخواهد داشت. عدم حضور ایران در این اجلاس با فشار آمریکا و متحدانش میسر شد تا بتوانند با خیالی آسوده اهداف خود را در سوریه اجرایی کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه جهان غرب و استکبار جهانی به دنبال تضعیف ایران در عرصه بین‌المللی به‌ویژه خاورمیانه هستند، گفت: آنان چون اقتدار و صلابت ایران را می‌بینند ایران را برای شرکت در کنفرانس ژنو 2 دعوت نکردند تا از این طریق اقتدار ایران را به نوعی خدشه‌دار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در این کنفرانس حتی کشورهایی تروریست و کشورهایی که حتی ربطی به منطقه خاورمیانه نداشتند حضور داشتند و این نشان از منطق غرب و آمریکا است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها هشدار دادند که نگاه جهان اسلام به آمریکا هوشیارانه و با منطق باشد.

امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش دشمنان اسلام و در راس آن‌ها استکبار جهانی برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان اظهار داشت: لازمه موفقیت و تعالی مسلمانان در جهان وحدت و انسجام است ضمن اینکه با وحدت و انسجام می‌توانیم در مقابل ترفندهای استکبار مقاومت کنیم.

صفایی بوشهری بیان کرد: استکبار با ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی به دنبال ایجاد جنگ بین مسلمانان در نقاط مختلف دنیاست. همانطور نیز که رهبر معظم انقلاب همواره در سخنان خود تاکید فرموده‎اند باید با ایجاد وحدت و همدلی بین مسلمانان، استکبار را از اهداف خود ناامید کنیم.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه گروه‌هایی مثل تکفیری‌ها شناختی نسبت به اسلام ندارند، گفت: تکفیری‌ها نه تنها به دنبال موفقیت تعالی اسلام نیستند بلکه تلاش می‌کنند اسلام و مسلمانان خوار شوند.در این شرایط است که لزوم وحدت و انسجام بین مسلمانان بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد.

انتهای پیام/66006/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول