اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب موقت نماز جمعه ساری:

ایران رغبتی برای شرکت در ژنو 2 نشان نداد

خطیب موقت نماز جمعه شهرستان ساری گفت:‌ ایران هیچ رغبتی برای شرکت در ژنو دو نشان نداد و لابی هم نکرد، چون آنها به ما نیاز دارند.

ایران رغبتی برای شرکت در ژنو 2 نشان نداد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام محمد قاسمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرستان ساری، اظهار داشت: از نکاتی که در معاشرت باید لحاظ کنیم، مسئله سوء‌ظن است.

وی بیان داشت:‌ اگر انسان نسبت به همنوع خود بدگمان باشد، براساس فرموده حضرت علی(ع) عبادت آن فرد باطل است.

وی با بیان اینکه ریشه‌های بدگمانی را باید بررسی و رفع کرد، گفت:‌ نخستین دلیل سوء‌ظن، ظاهربینی است، اسلام به ما اجازه نمی‌دهد در مباحث زود قضاوت کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه مرکز مازندران با اشاره به اینکه این ظاهربینی باید ترمیم شود، افزود:‌ اجازه ندهیم شیطان بر ما مسلط شود.

وی با بیان اینکه بعضی از گمان‌های بد، جزو گناهان محسوب می‌شود، تصریح‌کرد: کسی که در مکتب اهل‌بیت زندگی می‌کند، نباید سوء‌ظن داشته باشد.

قاسمی با اشاره به اینکه در بررسی تاریخ تحولات انقلاب اسلامی، به حوادث و رویدادهایی برخورد می‌کنیم که حجم هر یک از این حوادث برای براندازی یک دولت قدرتمند کافی است، چه برسد به یک نظام نوپا، گفت: حادثه غم‌انگیز 6 بهمن آمل، یکی از این حوادث است، اما مردم بابصیرت آمل در مقابل این توطئه دشمن، مردانه ایستادند.

وی با بیان اینکه نسل سوم و چهارم انقلاب باید تاریخ انقلاب را ورق بزنند، تصریح‌کرد: این انقلاب به راحتی به دست ما نرسیده است.

خطیب موقت نماز جمعه شهرستان ساری با اشاره به اینکه هیچ‌ یک از 200 نفری که می‌خواستند به شهر آمل حمله کنند، بومی نبودند، اظهار داشت: زن و مرد منطقه آمل، انقلاب و نظام را دوست دارند و از گروه 200 نفری دشمنان، 100 نفر با دیدن اراده مردم آمل، ریزش و فرار کردند.

وی با بیان اینکه هدف آنها مبارزه با ولایت فقیه و ایجاد جامعه کمونیستی بود، افزود: تصور کردند از منطقه شمال کشور می‌توانند به انقلاب و نظام ضربه بزنند و برخی مسئولان ملعون مانند بنی‌صدر با آنها همکاری می‌کردند.

خطیب موقت نماز جمعه شهرستان ساری با  اشاره حوادثی که در انقلاب ما رخ داد، بسیار مهم است، گفت:‌ اهمیت حادثه 6 بهمن به اندازه‌ای است که امام راحل در  وصیت‌نامه خود به این موضوع اشاره کردند.

وی درباره کنفرانس ژنو 2 اظهار داشت: کنفرانس ژنو 2 با حضور 40 کشور و مشارکت نهادهای بین‌المللی برگزار شد و به دنبال این هستند که بحران سوریه را حل کنند.

قاسمی افزود:‌ دبیرکل سازمان ملل جمهوری اسلامی را برای حضور در این کنفرانس دعوت کرد و 24 ساعت بعد از این دعوت، با فشار آمریکا و رژیم صهیونیستی، دعوت را پس گرفت.

وی با بیان اینکه ملت ما آگاه است، خاطرنشان کرد:‌ آنها که دم از غرب و اروپا می‌زنند، بدانند که رهبری و امام راحل بارها به ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی تاکید کردند.

قاسمی یادآور شد:‌ آنها که به باغ سبز غرب دلخوش کرده بودند، به این دقت کنند که آنها ملت و قدرت مردم ما را  نمی‌خواهند.

خطیب موقت نماز جمعه شهرستان ساری تصریح کرد:‌ ایران هیچ رغبتی برای شرکت در ژنو 2 نشان نداد و لابی هم نکرد، چون آنها به ما نیاز دارند.

این مسئول با بیان اینکه آمریکا می‌خواست ایران هم‌پیمان آمریکا و اسراییل شود، افزود:‌ آنها می‌خواستند ما مفاد ژنو یک یعنی سرنگونی بشار اسد و نابودی حزب‌الله را بپذیریم.

وی با اشاره به حضور برخی کشورها در ژنو دو که نمی‌دانند سوریه در کجای نقشه جهان قرار گرفته است، تصریح کرد: اینها می‌خواهند سرنوشت مردم سوریه را رقم بزنند.

قاسمی یادآور شد: پیام مردم ما به آمریکا و متحدانش این است که این کنفرانس بدون حضور ایران، پیشاپیش محکوم به شکست است.‌

وی گفت: دلیل ادعای من این است که آمریکا و متحدانش اعلام کردند، سه ماهه می‌توانند دولت سوریه را ساقط کنند، اما اکنون سه سال  گذشته است.

خطیب موقت نماز جمعه شهرستان ساری خاطرنشان کرد: مداخله فرزندان معنوی امام روح‌الله یعنی حزب‌الله لبنان در سوریه، معادلات تکفیری‌ها را به هم زده و حمایت ایران، مانع شکست خوردن سوریه شده است.

قاسمی ادامه داد:‌ آمریکایی‌ها بدانند اگر غیر از مردم، حکومت سوریه را تبیین کنند ژنو دو که هیچ اگر 22 کنفرانس هم تشکیل شود هیچ اتفاقی نمی‌افتد، چون مردم حق دارند دولت خود را انتخاب کنند.

خطیب موقت نماز جمعه شهرستان ساری با اشاره به آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: مسئولان در جشن‌های دهه فجر، حضور گسترده داشته باشند. 

انتهای پیام/86007/ب40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول