اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع):

اجلاس ژنو 2 تبانی بین استکبار و سلفی‌هاست

نماینده ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: ما این اجلاس را یک تبانی بین استکبار و حرکت انحرافی در میان مسلمانان می‌بینیم.

اجلاس ژنو 2 تبانی بین استکبار و سلفی‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت الاسلام حسین دشتی ظهر امروز در حاشیه دیدار با بسیجیان شهرستان دشتی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دشتی در ارتباط با برگزاری کنفرانس ژنو 2 بدون حضور ایران گفت: ابزار کار این کنفرانس که سلفی‌ها، تکفیری‌ها و استکبار جهانی است؛ نیت خیری نسبت به مردم سوریه ندارند که بخواهند رفع اختلاف کنند.

وی یادآور شد: قاعدتا اگر ایران هم در ژنو 2 شرکت می‌کرد؛ معتقدیم وصله مناسبی با گروه‌های شرکت کننده در آنجا نبود چرا که برخی از کشورهای حامی تروریسم حضور ایران را در این کنفرانس برای خود مطلوب نمی‌دیدند.

دشتی افزود: همین کشورهایی که حامی تروریسم هستند عنوان می‌کردند که اگر ایران در این کنفرانس شرکت کند، شرکت نخواهند کرد.

امام جمعه موقت بوشهر گفت:  ترکیب مجموعه‌ای که در کنفرانس ژنو 2 حضور دارند ترکیب ارتجاع در کنار استکبار است و هیچ  نتیجه‌ای دراین کنفرانس به نفع مردم سوریه به دست نخواهد آمد و غیر از ایجاد تفرقه جامعه اسلامی و مخالفت با نیروهایی که به نفع اسلام در حرکت هستند سودی ندارد

دشتی اظهار داشت: از اول انقلاب تاکنون در مورد وحدت بین مسلمانان به عنوان طرحی استراتژیک پافشاری داریم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر افزود: تکثر و تفرقه‎ها موجب تضعیف توحیدگرایی و دین الهی خواهد شد و در این جهان که کفر و مستکبرین دست به دست هم داده‌اند تا دین را تضعیف کنند متدینین دین اسلام باید وحدت و انسجام خود را حفظ کنند.

دشتی خاطر نشان کرد: شیعه و سنی دو مذهبی است مانند مذاهب که دارای اختلاف فکری، نظری، رفتاری هستند اما دلیل نمی‌شود که در برابر هم قرار گیرند و همدیگر را حذف کنند.

وی اضافه کرد: حذف فیزیکی اقدامی به نفع استکبار است و این همان چیزی که امروز به نام تکفیری، سلفی و یا وهابی جهان اسلام را به آتش کشیده است و ما همه اینها را ابزاری در دست استکبار می‌بینیم.

دشتی گفت: تکفیری‌ها، سلفی‌ها و وهابیون کسانی نیستند که به عنوان دلسوزی به اسلام و مسلمانان اقدام می‌کنند اینها به نفع کفر دارند کار انجام می‌دهند.

وی افزود: شیعه و سنی باید با چشم باز و بصیرت دست‌های تفرقه انگیز را بشناسند و در برابر آنها موضع گیری مناسب کنند.

دشتی گفت: رسانه‌های متعهد وظیفه سنگینی نسبت به وحدت بین مسلمانان باید داشته باشند.

وی افزود: رسانه‌ها در جبهه مقدم جنگ فرهنگی قرار گرفته‌اند و اگر جنگ نرمی بخواهیم تصور کنیم با انواع و اشکال مختلف در درون رسانه می‌بینیم.

وی ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی نیاز به مدیریت، تشکل، انسجام، حرکت با تدبیر دارد و رسانه‌ها به عنوان مهم‌ترین ابزاری هستند که در مسائل فرهنگی تاثیر گذار هستند.

دشتی ابراز داشت: رسانه‌ها در فکر و دیدگاه‌ها جامعه نقش بلندی را ایفاء می‌کنند و در سمت و سویی که به جامعه می‌دهند باید هوشمندانه عمل کنند.

انتهای پیام/66006/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول