اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه:

خروجی نشست ژنو 2 به ضرر مردم سوریه خواهد بود

امام جمعه قم با زشت‌خواندن اقدام دبیرکل سازمان ملل در پس گرفتن دعوت ایران به نشست ژنو2 گفت: با این اقدام مشخص شد که خروجی این نشست به ضرر مردم سوریه خواهد بود.

خروجی نشست ژنو 2 به ضرر مردم سوریه خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد با بیان آیاتی از قرآن کریم بیان کرد: در سوره حجرات از ارتباط مومنین با پیامبر و ذات الهی سخن گفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام پرهیز از ناهنجاری‌های اخلاقی و رفتاری مورد تاکید قرار دارد اظهار داشت: از دیگر مسائلی که در سوره حجرات مورد توجه قرار گرفته طرح مباحث حقوقی و تبیین عوامل ایجاد تفرقه بین مومنین است.

امام جمعه قم در ادامه شان نزول سوره حجرات را تشریح کرد و اذعان داشت: در برخی اوقات وقتی که افراد در محضر پیامبر سئوالی را مطرح می‌کردند برخی از اصحاب در پاسخگویی از پیامبر پیشی می‌گرفتند و در آیات این سوره تاکید شد که ای کسانی که ایمان آورده‌اید نباید از رسول خدا(ص) سبقت بگیرید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم بیان کرد:‌ ایشان مدت زمان 17 روز را میزبان مردم شهر مقدس قم بودند و در همین مدت کوتاه میزبانی، اهل قم به علاقمندان اهل بیت(ع) تبدیل شدند.

سعیدی در ادامه برگزاری نشست ژنو 2 را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: هدف از برگزاری نشست ژنو 2 بررسی اوضاع کشور سوریه و یافتن راه حلی برای پایان یافتن بحران و شرایط سختی است که مردم سوریه با آن روبه‌رو هستند.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی از کشورهای موثر در حمایت از مردم مظلوم سوریه بوده است تاکید کرد: در ابتدا شاهد بودیم که از ایران برای شرکت در نشست ژنو2 دعوت به عمل آمد و این دعوت به علت تاثیرگذاری ایران بود ولی بعد از مدتی این دعوت پس گرفته شد و به خوبی برای همه ملت‌های دنیا مشخص شد که دست استکبار و شیطان بزرگ در کار است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با زشت خواندن اقدام دبیرکل سازمان ملل در پس گرفتن دعوت ایران به نشست ژنو2 تصریح کرد: با این اقدام مشخص شد که خروجی این نشست به ضرر مردم سوریه خواهد بود و دبیرکل نیز دست نشانده آمریکا و اسرائیل است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جریانات تکفیری به دنبال فتنه انگیزی در جهان اسلام هستند اضافه کرد: اقدامات آنها با حمایت استکبار در جنایت‌گری به اوج خود رسیده است و هر روز شاهد جنایت‌ها و کشتار مردم بی‌گناه در سوریه، عراق، پاکستان و دیگر کشورهای اسلامی هستیم.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با علمای شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامی اضافه کرد:‌ایشان در این دیدار فرمودند که جریان‌های تکفیری دستورات اسلام درباره وحدت را نادیده گرفته و به جان مسلمانان افتاده‌اند.

امام جمعه قم ضرورت حفظ وحدت در داخل کشور و همچنین بین کشورهای اسلامی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با تکفیری‌ها تنش زدایی در بین کشورهای اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه باید ما کلام اهل بیت را به خوبی در دنیا معرفی کنیم، بیان داشت: کلام اهل بیت(ع) تاثیرگذاری خاص خود را خواهد داشت و موجب گسترش این فرهنگ غنی در دنیا می‌شود.

انتهای پیام/2258/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول