اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی رئیس قوه قضائیه:

ترویج فرهنگ قرآنی ارتقای کارآمدی دستگاه قضا را به همراه دارد

معاون فرهنگی رئیس قوه قضائیه گفت: گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی ارتقای کارآمدی دستگاه قضا را به همراه دارد.

ترویج فرهنگ قرآنی ارتقای کارآمدی دستگاه قضا را به همراه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی تهامی بعدازظهر امروز در آیین افتتاحیه مسابقات منطقه پنج سراسری قرآن کریم قوه قضائیه در شیراز اظهار کرد: ترویج فرهنگ قرآنی زمینه‌ساز افزایش کارآمدی در سطح قوه قضائیه می‌شود.

معاون فرهنگی رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: در راستای تحقق عدالت قضایی باید کارآمدی خود را ارتقا دهیم که فرهنگ دینی و قرآنی زمینه‌ساز این امر است.

وی تصریح کرد: رویکرد ما در قوه قضائیه بر سه محور نماز، قرآن و اخلاق است و در تمام برنامه‌های فرهنگی این سه محور مورد توجه قرار می‌گیرد.

تهامی افزود: در حوزه قرآنی تعامل با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با حوزه قرآن آغاز شده است و با ایجاد تفاهمنامه‌ها در آینده این تعامل گسترش می‌یابد.

وی تصریح کرد: بخش مسابقات قرآنی نیز در راستای همین رویکردها با ساختار جدید شکل گرفته است که امیدواریم به ایجاد فضای معنوی در سطح دستگاه قضا منجر شود.

معاون رئیس قوه رئیس قضائیه خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد بستر مناسب برای عمل به دستورات قرآنی هستیم.

وی ادامه داد: انس با قرآن منجر به تربیت نیروی متعهد و سالم می‌شود که بی‌شک در ادامه رضایت‌مندی مردم را نیز به همراه دارد.

تهامی اضافه کرد: مسائل مربوط به آموزش قرآن نیز در آینده دنبال می‌شود تا شاهد رونق فرهنگ دینی در سطح این دستگاه نسبت به گذشته باشیم.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در سطح قوه قضائیه خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن ابتدا از شهرستان‌ها آغاز شده است و نفرات برتر آنها به مرحله استانی راه یافته‌اند.

معاون فرهنگی رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: مسابقات در بخش منطقه‌ای با تقسیم‌بندی کشور به پنج منطقه ادامه یافته است.

وی گفت: نفرات برتر مسابقات منطقه‌ای در اواخر بهمن‌ماه در مسابقه نهایی کشوری شرکت می‌کنند که این رقابت با حضور ریاست قوه قضائیه برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، مسابقات قرآنی منطقه پنج قوه قضائیه با حضور شرکت‌کنندگانی از استان‌های فارس، اصفهان، خوزستان، لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال و بختیاری امروز در جوار حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) آغاز به کار کرد و تا فردا سوم بهمن‌ماه ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/2448/ز30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول