اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع):

دستاوردهای فاخر علمی و قرآنی حوزه به دنیا مخابره شود

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با تاکید بر اینکه دستاوردهای علمی و قرآنی حوزه باید به دنیا مخابره شود، گفت: بسیاری از فعالیت‌های علمی فاخر حوزه از قم خارج نمی‌شود و حتی علمای نجف از این پژوهش‌ها بی‌اطلاع هستند.

دستاوردهای فاخر علمی و قرآنی حوزه به دنیا مخابره شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد فاضل‌لنکرانی ظهر امروز در نشستی با حجت‌الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: تاکنون فعالیت‌های مثبت و ارزشمندی در حوزه قرآن و عترت در سطح کشور انجام شده و حوزه علمیه نیز در این راستا فعالیت‌های چشمگیری داشته است.

وی افزود: حدود سه دوره تفسیری در 10 سال اخیر در حوزه علمیه نوشته شده که کار بسیار ارزشمندی است؛ زیرا تفسیرنویسی از جمله اموری بوده که از عهده کمتر عالمی برمی‌آید.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار ‌(ع) تصریح کرد: با این وجود در حوزه فعالیت‌های قرآنی نیازمند اقدامات بسیار گسترده‌تری هستیم و باید به دنبال کارهای بزرگ پژوهشی، علمی و تحقیقاتی برویم و آنها را نیز به دنیا عرضه کنیم؛ وزارت ارشاد به ویژه معاونت قرآن و عترت این وزارتخانه باید فعالیت‌های مبتکرانه و نو در حوزه قرآن را رصد کرده و آنها را پرورش داده و به دنیا عرضه کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه خاطرنشان کرد: یکی از کارهای بزرگ می‌تواند ترجمه‌ها و تفسیرهای نفیس از قرآن کریم باشد یا اینکه فعالیت‌های پژوهشی نو و کم سابقه در حوزه باشد؛ در این ارتباط کارهای زیادی می‌توان انجام داد که با فعالیت‌های قبلی تفاوت داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: رباخواران از عمل خود نهی شده‌‌اند و خداوند فرموده است که هر کس ربا بخورد، مرتکب قتل شده است و حکم قتل را دارد و معنی جنگیدن او با خدا درست نیست، چون در واقع ارتکاب گناه‌، جنگیدن با خداست.

وی با تاکید بر لزوم ارتباط نهادهای قرآنی با حوزه افزود: فعالیت‌های علمی و قرآنی حوزه باید به سراسر جهان مخابره شود؛ بسیاری از فعالیت‌های علمی فاخر در حوزه علمیه قم از قم خارج نمی‌شود و حتی علمای نجف نیز از این پژوهش‌ها بی‌اطلاع هستند.

فاضل‌لنکرانی گفت: تحقیقات قرآنی حوزه باید مبتکرانه باشد و نشان دهد که ظرفیت‌های قرآنی حوزه شیعه تا چه حد است و از جمله این تحقیقات می‌توان به تفاسیر قرآنی اهل‌بیت‌ (ع) اشاره کرد.

انتهای پیام/78002/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول