اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح فارس خبر داد

کاهش 22 درصدی جرم در استان فارس

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان فارس گفت: در بسیاری از زمینه‌ها رتبه وقوع جرم در استان کاهش داشته است، چنانکه در ایجاد ضرب و جرح و خودزنی 9 درصد و در جمع نیز 22 درصد کاهش جرم را شاهد بوده‌ایم.

کاهش 22 درصدی جرم در استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید ابوالحسن هاشمی امامزاده بعد از ظهر امروز در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در سال 92 که با محوریت بررسی علل و عوامل ارتکاب جرائم علیه تمامیت جسمانی برگزار شد، اظهار داشت: در یک جامعه ارزشمندترین قشر جامعه برای حفظ نظام نیروهای مسلح هستند.

وی افزود: بنا به فرموده مولا امیرالمومنین علی(ع) نیروهای مسلح زینت جامعه و حافظ مملکت هستند.

هاشمی ادامه داد: این وظیفه خطیر ایجاب می‌کند که بر نیروهای مسلح نظارت مستمری وجود داشته باشد که این افراد سالم باشند و سالم زندگی کنند و از عوامل جرم‌خیز دور نگاه داشته شوند.

به گفته وی، اگر در نیروهای مسلح کشوری جرم رواج پیدا کند ابعاد این مشکل به تمامیت ارضی و کیان آن کشور سرایت خواهد کرد.

این مسئول قضایی اضافه کرد: سارمان قضایی نیروهای مسلح به عنوان حافظ نظم و انضباط و وحدت و اقتدار نیروهای نظامی بالاترین برنامه‌ها را برای پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار قرار داده است.

به گفته هاشمی، از 16 سال قبل برنامه پیشگیری از وقوع جرم در قالب چهار برنامه پنج‌ساله تدوین شده که امسال در برنامه چهارم قرار داریم.

وی خاطرنشان کرد: سازمان قضایی در پیشبرد این برنامه‌ها بسیار موفق عمل کرد و زودتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد نتیجه داد چراکه پیشگیری از وقوع جرم کاری بطئی و زمان‌بر است.

هاشمی بیان کرد: در حال حاضر در بسیاری از زمینه‌ها رتبه وقوع جرم کاهش داشته چنانکه در ایجاد ضرب و جرح و خودزنی 9 درصد و در جمع نیز 22 درصد کاهش را شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به حدیث رسول اکرم(ص) مبنی بر ارتباط وثیق معاد و معاش، ابراز داشت: در نیروهای مسلح میزان حقوق و مسائل رفاهی کادر بالاتر رفته و برای سربازان وظیفه نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده به‌گونه‌ای که نیروهای مسلح در حال حاضر از راضی‌ترین اقشار جامعه هستند.

هاشمی با اشاره به این که در نیروی انتظامی افرادی بوده‌اند که 50 میلیون تومان رشوه نقدی را رد کرده‌اند، افزود: سپاه و ارتش چندان در معرض رشوه نیستند اما در مجموع این موارد بسیار کم شده و اگر فرهنگ غلط طاغوتی در ذهن افراد رشوه دهنده از بین برود این موضوع به صفر می‌رسد.

این مسئول گفت: پیشگیری از وقوع جرم در جهان 150 سال است که موضوعیت پیدا کرده اما این مقوله از قرن‌ها قبل در اسلام مورد بحث قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 2448/ل30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول