اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده لشگر 81 زرهی کرمانشاه:

بالاترین قدرت نیروهای مسلح همدلی و پشتیبانی ملت است

فرمانده لشگر 81 زرهی کرمانشاه با بیان اینکه نیروهای مسلح اکنون در اوج آمادگی و توان رزمی قرار دارند، گفت: بالاترین قدرت نیروهای مسلح همدلی، پیوند و پشتیبانی ملت است که در بین هیچ‌یک از نیروهای مسلح دنیا دیده نمی‌شود.

بالاترین قدرت نیروهای مسلح همدلی و پشتیبانی ملت است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، امیر علی حاجیلو ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت:  در سایه امنیت پایدار، توسعه پایدار حاصل می‌شود.

فرمانده لشگر 81 زرهی کرمانشاه با بیان اینکه نیروهای مسلح اکنون در اوج آمادگی و توان رزمی قرار دارند، خاطرنشان کرد: بالاترین قدرت نیروهای مسلح هم‌دلی، پیوند و پشتیبانی ملت است که در بین هیچ‌یک از نیروهای مسلح دنیا دیده نمی‌شود.

حاجیلو اتحاد، هم‌دلی و اتفاق بین ملت و نیروهای مسلح را موجب تنومند شدن درخت انقلاب دانست و افزود: ثمرات و خیرات این اتحاد جهان‌شمول بوده و تمام جهان را در برخواهد گرفت.

فرمانده لشگر 81 زرهی کرمانشاه با اشاره به سالروز عملیات آزادسازی میمک، خاطرنشان کرد: آزادسازی ارتفاعات میمک در استان ایلام با محوریت لشگر 81 زرهی کرمانشاه، تعادل و توازن قدرت را به‌نفع کشور ایران در منطقه تغییر داد و این برای دشمنان قسم‌خورده کشور بسیار گران بود.

به گفته وی، در شرایطی که اکثر کشورها با تمام توان سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از رژیم بعث عراق حمایت می‌کردند، در روز هفدهم شهریورماه سال 59 و 14 روز قبل از شروع جنگ، ارتفاعات میمک به‌دست عراقی‌ها افتاد.

حاجیلو با اشاره به وضعیت‌ نابسامان نیروهای مسلح ایران در شروع جنگ که در آن زمان فرمانده کل قوا بنی‌صدر بود، گفت: در روز نوزدهم دی‌ماه فرزندان انقلاب با چهار روز عملیات مداوم میمک که صدام آن‌را «شمشیر پیروزی» نام‌ نهاده بود را از دست نیروهای بعث آزاد کردند.

فرمانده لشگر 81 زرهی کرمانشاه، تعداد شهدای ایرانی در این عملیات را 260 تن بیان کرد و اظهار داشت: سه هزار بعثی در این عملیات کشته و مجروح و 260 نفر به‌اسارت درآمده و تعدادی هواپیما و بالگرد نیز منهدم شدند.

وی، این شکست را برای دشمن بعثی بسیار سخت خواند و اذعان داشت: صدام که توان نیروهای مسلح ایران را 30 درصد برآورد کرده بود، از مؤلفه‌های غیرفیزیکی مانند ایمان و اراده ایرانی غافل بود.

حاجیلو، عملیات میمک را سرسلسله عملیات‌های موفق دیگر ایران و یک ضربه کاری به دشمن دانست و یادآور شد: در این عملیات با محوریت لشکر 81 زرهی کرمانشاه و شرکت تکاوران و پشتیبانی هوانیروز و سایر نیروهای مسلح با کمترین امکانات در برابر هجمه دشمن ایستادگی کرده و به پیروزی رسیدند.

انتهای پیام/2700/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول