اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان:

هرمزگان نیازمند 600 کلاس درس جدید است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان نیازمند 600 کلاس درس در مسیر استانداردسازی سرانه آموزشی خود با میانگین کشوری است، گفت: برای احداث این میزان کلاس اعتباری معادل 540 میلیارد ریال نیاز است.

هرمزگان نیازمند 600 کلاس درس جدید است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رضا مدرس ساعتی پیش در نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان که به ریاست استاندار برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت سرانه کلاس و فضای آموزشی در هرمزگان اظهار داشت: در سال‌های اخیر روند بازسازی و احداث مدارس از روندی منطقی و معقول و با توجه به سیر اولویت‌ها راه تامین فضای مورد را در پیش گرفته‌ است.

وی با اشاره به وضعیت مدارس و فضای آموزشی در هرمزگان قبل از آغاز طرح مقاوم‌سازی این فضاها، افزود: در ابتدای طرح مقاوم سازی، تعداد کل کلاس‌های غیرمقاوم در مدارس استان برابر با چهار هزار و 537 باب بود از ابتدای طرح مذکور تاکنون تعداد دو هزار و 269 کلاس درس مورد بازسازی و بهسازی قرار گرفته است.

به گفته مدرس، تعداد کلاس‌های غیر استاندارد هرمزگان‌ در حال حاضر برابر با دو هزار و 268 باب است که برای بازسازی و استانداردسازی این تعداد کلاس اعتباری معادل دو هزار و 400 میلیارد ریال مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 217 پروژه در قالب 938 کلاس درس در اقصی‌نقاط استان در حال اجراست، ادامه داد: در صورت دریافت به موقع اعتبارات در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها نیز خواهیم بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر سرانه متوسط فضای آموزشی کشور به ازای هر دانش‌آموز 4.1 متر مربع است، اضافه کرد: این عدد در استان 3.9 متر مربع است.

مدرس خاطرنشان کرد: برای جبران این فاصله که لازمه آن ایجاد 600 کلاس درس جدید است، اعتباری معادل 540 میلیارد ریال نیاز داریم.

انتهای پیام/88007/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول