اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

29 آموزشگاه در اردبیل نیازمند تشکیل کلاس‌های تقویتی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 29 آموزشگاه در سطح استان در هشت ماده درسی نیازمند تشکیل کلاس‌های تقویتی هستند که در این راستا 69 میلیون تومان اعتبار لازم است.

29 آموزشگاه در اردبیل نیازمند تشکیل کلاس‌های تقویتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صابر سپهری صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در محل استانداری اردبیل برگزار شد، با تبریک هفته وحدت و شوراهای آموزش و پرورش اظهار داشت: امیدواریم که آموزش و پرورش استان اردبیل بتواند از این پتانسیل به وجود آمده در دولت تدبیر و امید بیشترین بهره را ببرد.

وی عنوان کرد: در راستای تحقق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای بهبود نظام آموزشی لازم است تا حداقل یک جلسه شورای آموزش و پرورش برگزار شود تا شاهد تحقق اهداف مورد نظر آموزشی باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: با توجه به اینکه در چند ماه گذشته جلسه این شورا تشکیل نشده بود امیدواریم با عنایت استاندار اردبیل با برگزاری جلسات متعدد و مستمر این کمبود جبران شود چرا که تعداد جلسات شورا یکی از شاخص‌های مورد نظر آموزش و پرورش است.

سپهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث کنکور در استان اردبیل گفت: در سال 78 رتبه استان اردبیل در کنکور 21 بود و هم ‌اکنون در سال 92 این رتبه به 16 کشوری رسیده است.

این مسئول تاکید کرد: علاقه دانش‌‌آموزان دختر به رشته تجربی زیاد است و به دلیل پذیرش کم در این رشته درصد قبولی دانش‌آموزان در این رشته از استان اردبیل پایین است و باید در این راستا مشاوره‌ها و آگاه‌سازی دانش‌آموزان صورت گیرد تا این معضل نیز برطرف شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان افزود: 29 آموزشگاه در سطح استان در هشت ماده درسی نیازمند تشکیل کلاس‌های تقویتی هستند که در این راستا 69 میلیون تومان اعتبار لازم است.

سپهری ادامه داد: در سال تحصیلی 87-86 فقط 95/31 درصد دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کردند که با تلاش همکاران آموزش و پرورش در سال 92-91 این میزان به 50 درصد رسیده است و متوازن با رشته‌های نظری توسعه این رشته‌ها نیز صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه همچنین استاندار اردبیل نیز با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) و تبریک هفته شوراهای آموزش و پرورش گفت: هم اکنون طبق آمار ارائه شده معدل‌های کتبی دانش‌آموزان در هر سه رشته نظری زیر 14 است و این اصلاً مطلوب نیست و باید با تلاش‌های بیشتر و مستمر به این موضوع دقت شود.

مجید خدابخش بیان داشت: کنکور صرفاً نشان‌دهنده سطح علمی یک فرد نیست بلکه طبق تحقیقات به عمل آمده در دنیا استرس 50 درصد در کنکور و ماراتن‌های علمی حاکم می‌شود و بخش منطقی مغز کارآیی خود را به میزان قابل توجهی از دست می‌دهد.

وی تصریح کرد: در خصوص اعتبارات لازم آموزش و پرورش برای تجلیل از نفرات برتر کنکور و تشکیل کلاس‌های آموزشی تقویتی تلاش خواهیم کرد که این اعتبارات قطعاً فراهم شود و موجب بالا رفتن سطح دانش و سواد دانش‌آموزان شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان یادآور شد: اگر بخواهیم بیکاری رفع شود باید به بحث فنی و حرفه‌ای و کاردانش بیشتر توجه داشته باشیم و باید تک تک مسائل و مشاغل مربوط به رشته‌های درسی در مدرسه‌ها را به طور کامل به دانش‌آموزان توضیح دهیم تا برای آنان شفاف‌سازی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خدابخش در پایان سخنان خود اذعان داشت: متاسفانه خانواده‌ها انتظار دارند که فرزندانشان دکتر یا مهندس شوند و این به این دلیل است که سایر رشته‌ها و مشاغل ناشناخته مانده است و باید این موضوع هر چه بیشتر فرهنگ‌سازی شود.

انتهای پیام/62003/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول