اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پاسارگاد:

پاسارگاد فاقد دستگاه سنجش آلودگی هوا است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پاسارگاد گفت: پاسارگاد فاقد دستگاه سنجش آلودگی هوا است که لازم است مسئولان برای تامین اعتبار خرید آن همکاری کنند.

پاسارگاد فاقد دستگاه سنجش آلودگی هوا است

علیرضا فرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاسارگاد اظهار داشت: آلودگی هوا از یک محیط کوچک و بسته شروع و به فضای باز شهرها و جامعه می‌رسد و حتی مصرف‌کنندگان دخانیات نیز می‌توانند هوای پاک را آلوده کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پاسارگاد گفت: آلودگی هوا در فضاهای بسته به ویژه در مناطق روستایی که از سوخت جامد برای گرمایش و پخت و پز استفاده می‌کنند نیز مطرح است و یک روستایی که در طول روز از این نوع سوخت استفاده می‌کند معادل دو پاکت سیگار هوا را آلوده می‌کند.

وی افزود: در شهرستان پاسارگاد و همچنین شهرستان‌های همجوار هر ساله شاهد آتش‌سوزی کاه و کلش و بقایای محصولات کشاورزی هستیم که توسط کشاورزان انجام می‌شود غافل از این‌که از طرفی هوای پاک را آلوده می‌کنند و از جانب دیگر با این آتش‌سوزی تمام میکروارگانیسم‌های موجود در خاک که باعث تجزیه مواد آلی هستند را از بین می‌برند.

فرجی ادامه داد: از جهاد کشاورزی پاسارگاد می‌خواهیم که اقداماتی را انجام دهد تا کشاورزان بتوانند بقایای محصولات کشاورزی خود را جمع‌آوری کنند تا دیگر نیازی به آتش‌سوزی نباشد، چراکه این آتش‌سوزی‌ها اداره محیط زیست را متحمل هزینه‌های سنگین می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پاسارگاد ابراز داشت: پاسارگاد فاقد دستگاه سنجش آلودگی هوا است و به همین دلیل از مسئولان این شهرستان تقاضا داریم که برای تامین اعتبار خرید یک دستگاه سنجش آلودگی هوا و نصب آن در شهر این اداره را کمک و یاری کنند چراکه ما جزو معدود شهرهایی هستیم که از این امکانات محرومیم.

فرجی خاطرنشان کرد: از کشاورزان پاسارگاد می‌خواهیم که از آتش‌زدن کاه و کلش خودداری کنند چراکه با متخلفان برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پاسارگاد بیان داشت: تعداد پرونده‌های تخلف در زمینه آتش‌سوزی کاه و کلش در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته نزدیک به دو برابر شده که نشان‌ می‌دهد در این زمینه برخورد قاطعی انجام نشده است.

انتهای پیام/2448/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول