اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر:

پالایشگاه جم تاکنون 110 میلیارد ریال عوارض آلایندگی پرداخت کرده است

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: پالایشگاه جم تاکنون 110 میلیارد ریال عوارض آلایندگی پرداخت کرده است.

پالایشگاه جم تاکنون 110 میلیارد ریال عوارض آلایندگی پرداخت کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، ناصر هاشمی پیش از ظهر امروز در نشست مسئولان شهرستان جم اظهار داشت: اداره کل امور مالیاتی استان در راستای احقاق حقوق مناطق مختلف استان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر در ارتباط با مبانی قانونی توزیع عوارض آلایندگی در شهرستان جم خاطرنشان کرد: با توجه به قانون تجمیع عوارض از سال 84 تا نیمه اول 87 مبلغ 18 میلیارد تومان اصل مالیات بر تجمیع عوارض آلایندگی شرکت پالایش گاز فجر بوده که مبلغ 23 میلیارد تومان دیگر هم به خاطر جریمه دیرکرد پرداخت، محاسبه و منظور شده است.

هاشمی ضمن اشاره به این موضوع که بر اساس لیست محیط زیست در مورد صنایع آلاینده تا سال گذشته، پرونده‌های مرتبط جمع بندی و نهایی شده، افزود: شرکت پالایش گاز فجر جم تاکنون مبلغ 11 میلیارد تومان از مجموع عوارض مذکور را پرداخت کرده است.

وی اضافه کرد: پالایشگاه جم همچنین باقیمانده بدهی را به صورت تقسیطی (هر ماه 1.2 میلیارد تومان) پرداخت می‌کند که تا پایان سال مجموع پرداختی‌ها مبلغ 18 میلیارد تومان خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: طبق بند "ب" ماده " شش " قانون تجمیع عوارض، مبالغ محاسبه شده به حساب شهرداری‌های در حریم واریز می‌شود و خارج از حریم باید به حساب وزارت کشور واریز شود.

وی ابراز داشت: مبالغ مربوط به قانون مالیات بر ارزش افزوده که از مهرماه 87 اجرایی شده را بعد از وصول از منبع آلاینده با توجه به اعلام حساب شهرداری جم از دستگاه‌های مرتبط به عنوان مرجع واریز، به آن حساب واریز کرده‌ایم.

هاشمی افزود: با توجه به ابهامات متعدد در مفاد قانونی موجود و اینکه این موضوع حق روستاهای اطراف واحد آلاینده مدنظر هم می‌شود، پیشنهاد این‌است که از مرجع مجلس شورای اسلامی تفسیر گرفته شود.

انتهای پیام/2451/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول