اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی تاکید کرد

ترغیب سرمایه‌گذاران به سمت و سوی آبزی‌پروری

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی با تاکید بر ترغیب سرمایه‌گذاران به سمت و سوی آبزی‌پروری گفت: آبزی‌پروری مصرف آب ندارد بلکه گذر آب دارد.

ترغیب سرمایه‌گذاران به سمت و سوی آبزی‌پروری

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا غلامرضایی دوشنبه‌شب در نشستی با نمایندگان شورای اسلامی شهرستان‌های خراسان جنوبی اظهار داشت: با نگاه به تامین آب‌ شرب، محیط زیست، اشتغال‌افزایی و بحث‌های جامع‌ و همه‌نگری در زمینه آب مدیریت می‌شود.

وی تصریح کرد: برای مدیریت منابع آب استان تا‌کنون کارگروه‌های متعددی تشکیل شده و از دیدگاه‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: در دو سال گذشته دیدگاه کارشناسان را برای مدیریت منابع آبی مورد بررسی قرار دادیم تا با شدت بیشتری به هدف نزدیک شویم.

غلامرضایی اذعان داشت: متوسط بارندگی در استان با الحاق طبس 118 میلی‌متر است که این میزان در کشور 250 میلی‌متر است.

وی افزود: متوسط بارندگی در جهان 750 میلی‌متر است که در این استان 1.6 بارندگی جهان را داریم.

متوسط مصرف آب شرب برای هر فرد 200 لیتر

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: در کشورهای اروپایی متوسط مصرف آب شرب و مصارف بهداشتی برای هر نفر 100 لیتر در شبانه روز است که در کشورمان متوسط مصرف هر فرد 200 لیتر در شبانه روز عنوان شده است.

غلامرضایی یادآور شد: سرانه مصرف آب شرب در فردوس برای هر نفر 400 لیتر در شبانه‌روز است.

92 درصد مصرف آب استان در بخش کشاورزی صرف می‌شود

وی با بیان این‌که تنها دو درصد آب استان در صنعت هزینه می‌شود، گفت: 92 درصد مصرف آب استان در زمینه کشاورزی صرف می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی متذکر شد: ما باید به تشکل‌های صنفی نظام‌های بهره‌برداری به عنوان کانون‌های حرفه‌ای بیشتر توجه کنیم و شورای اسلامی می‌تواند بیشترین نقش را ایفا کند.

غلامرضایی با اشاره به نصب کنتور هوشمند خاطرنشان کرد: افزایش عمر چاه‌ها، جلوگیری از برداشت غیرمجاز و سپردن مدیریت استفاده از آب چاه‌ها به خود کشاورزان از جمله مزایای این کنتورهاست.

هزینه نصب هر کنتور هوشمند حدود 5 میلیون تومان است

وی ادامه داد: با هوشمند کردن چاه از میزان حق‌آبه کشاورز کم نمی‌شود ولی باید به آن توجه کرد که اگر از میزان اعلام شده کمتر استفاده شود همانند کارت سوخت خودرو برای استفاده در سال بعد روی میزان اصلی حق آبه محاسبه می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: هزینه نصب هر کنتور هوشمند حدود پنج میلیون تومان است که تاکنون تمامی کنتورهای نصب شده توسط شرکت آب منطقه‌ای خریداری و نصب شده است و از این پس مالکان چاه‌ها خود ملزم به تهیه و نصب این ادوات هستند.

غلامرضایی با تاکید بر ترغیب سرمایه‌گذاران به سمت و سوی آبزی‌پروری یادآور شد: آبزی‌پروری جزء یکی از محصولات پروتئینی است  که  مصرف آب ندارد بلکه گذر آب دارد  و هر منبع آبی می‌تواند یکی از منابع آبزی پروری باشد.

انتهای پیام/69017/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول