اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

جذب نیروهای تحصیل‌کرده جنوب کرمان در دانشگاه فرهنگیان

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: نیروهای تحصیل‌کرده بومی جنوب کرمان می‌توانند در دانشگاه فرهنگیان درس خوانده و جذب دانشگاه شوند.

جذب نیروهای تحصیل‌کرده جنوب کرمان در دانشگاه فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، علی زرافشان امشب در جمع مدیران آموزش و پرورش این شهرستان، اظهار داشت: مدیران و معلمان عامل حرکت مدرسه هستند که اگر نباشند و کار نکنند، مدرسه کارکرد لازم را به دست نمی‌آورد.

وی بیان داشت: با همه تنگناها با تلاش عوامل آموزشی و تربیتی شاهد شکوفایی دانش‌آموزان هستیم و درخشش آنها را در حوزه‌های مختلف در سطح کشور و جهان شاهد هستیم و این بیانگر این است که منتظر تأمین اعتبار نباید بود و عوامل در مدرسه باید با هم کار کنند نه اینکه از بیرون تمهید شرایط شود تا آنها کار کنند، بلکه آنها باید با تلاش خود حرکت کنند.

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش بعد از سال‌ها با یک جهاد علمی موفق به تولید سند تحول بنیادین شده است که مبتنی بر فلسفه اسلامی و آموزه‌های دینی است و برای تعلیم و تربیت در آن هدف مشخص شده است و در ذیل آن نیز زیرنظام‌هایی دیده شده که یک زیرنظام مدیریت و رهبری است.

زرافشان با بیان اینکه اگر قرار است، تحولی اتفاق بیفتد در بین خود ما باید رخ دهد، اذعان داشت: این تحول در شرایط فراهم بودن همه امکانات و آسایش و رفاه ایجاد نمی‌شود، کاستی‌ها وجود دارد، اما برای کسی که می‌خواهد، تحول ایجاد کند و انسان‌ها را از ظلمت به سمت نور ببرد، امکان کار در این شرایط وجود دارد.

وی اذعان داشت: در زیرنظام مدیریت و رهبری مدیر مجموعه را اداره می‌کند، اما رهبر علاوه بر مدیریت مجموعه را نیز به پیش می‌برد و برای آن چشم‌انداز ترسیم می‌کند این چشم‌انداز به این معنا است که از وضع موجود به سمت نقطه مطلوب حرکت کنیم.

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: ما در آستانه یک تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور قرار گرفته‌ایم، تولید سند تحول بنیادین یکی از آرمان‌های سال‌های 60 و در این دوره مطالبه مقام معظم رهبری بود و بارها به آن اشاره کردند که تعلیم و تربیت ما مبتنی بر آرای دیگران است که باید این تغییر یابد.

زرافشان عنوان داشت: تحول اتفاق نمی‌افتد، مگر به دست رهبران نظام آموزش و پرورش در مدرسه و مدرسه در این تحول از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، امروز در سند تحول بنیادین مدرسه کانون شکل‌گیری تربیت است و نگاه عمیق‌تری به آن شده است.

وی ادامه داد: سند تحول بنیادین در دسترس شما است تا بر مبنای آن کار تعلیم و تربیت را با یک نگاه جدید آغاز کنید و نبود امکانات مانع تلاش معلمان دلسوز ما نمی‌شود و آنها با تدبیر خود این نکته را دنبال می‌کنند.

زرافشان عنوان کرد: در سند تحول بنیادین تغییری با عنوان مدرسه صالح داریم و این سند مخاطبان گوناگونی دارد، مدیران هم مخاطب این سند هستند، با نگاهی که در این سند به مدرسه است، انتظار می‌رود، مدیران با یک نگاه نو مدارس خود را به سمت عملیاتی کردن در سند پیش ببرند.

وی با بیان اینکه وزیر کنونی آموزش و پرورش یکی از محورهای برنامه خود را ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی بیان کرده است، افزود: این به آن معنا است که ما آنچه را که امروز در آن قرار داریم، برنامه‌ای برای آینده داشته باشیم، آن برنامه را مدیر مدرسه با مشارکت همکاران خود تهیه می‌کند و هر مدرسه برنامه ارتقای خود را دارد.

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: تفاهم‌نامه‌ای با ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها منعقد و وضعیت موجود استان را مشخص می‌کنیم، میانگین کشوری در حوزه‌های مختلف تعیین و انتظار پایان سال هم ترسیم می‌شود این برنامه در استان با شهرستان‌ها و مناطق تنظیم و در شهرستان‌ها هم با مدرسه تنظیم می‌شود.

زرافشان اذعان داشت: ما در شرایطی قرار داریم که افزایش عملکرد به تدریج اتفاق می‌افتد، لذا این توافقنامه که تنظیم می‌شود تا سطح مدرسه می‌آید و مدیر باید از نظر کمی و کیفی نظارت داشته باشد.

وی با بیان اینکه دستاوردهای خوبی در شهرستان کهنوج و جیرفت وجود دارد، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله است، اظهار داشت: ما بنا بر هدف‌گذاری که در شاخه فنی و حرفه‌ای که داریم باید به پوشش 46 درصدی در پایان برنامه توسعه پنجم برسیم در این راستا تلاش‌های خوبی طی سه سال گذشته انجام شده و به 41 درصد رسیده است.

زرافشان تصریح کرد: در بحث نیروها برای دانشگاه فرهنگیان برای جذب دانشجو سیاست‌هایی در نظر گرفته شده است و کوتاه‌ترین راه برای ورود نیرو به مدرسه را انتخاب کردیم و با استفاده از نیروهایی که وجود دارند جذب و در یک دوره یک‌ساله و دو ساله کارشناسی ارشد معلمی، افراد را آموزش دهیم و به مدرسه بفرستیم و از فارغ‌التحصلان دانشگاه‌ها استفاده کنیم، نیروهای بومی این منطقه هم که تحصیل‌کرده هستند، می‌توانند در دانشگاه فرهنگیان درس بخوانند و جذب دانشگاه شوند.

وی در پایان بیان داشت: در راستای کاهش نقل و انتقال معلمان بحث باز تعریف نیروی بومی است که سازمان سنجش تقسیم‌بندی دارد و ما برای دانشگاه فرهنگیان تعریف جدیدی برای بومی داریم که به محل زندگی افراد نزدیک‌تر باشد و این‌طور نباشد که تمام استان را بومی بگیریم.

انتهای پیام/80002/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول