اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس خبر داد

واگذاری تعاونی اعتباری فرهنگیان مرند به بانک سرمایه

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس گفت: مراحل واگذاری تعاونی اعتباری فرهنگیان مرند به بانک سرمایه پایان یافت.

واگذاری تعاونی اعتباری فرهنگیان مرند به بانک سرمایه

 

محمد حسن‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با فارس در مرند آخرین وضعیت تعاونی اعتبار فرهنگیان شهرستان مرند را تشریح کرد.

وی در خصوص آخرین وضعیت واگذاری تعاونی اعتباری فرهنگیان مرند گفت: بانک سرمایه تمام شرایط واگذاری کامل این تعاونی اعتباری را بر عهده گرفته است و در نامه‌ای به هیئت مدیره این تعاونی اعلام کرده است که با برگزاری جلسه‌ای با سهامداران خود مجمعی تشکیل می‌دهد تا مجوز فروش سهام تعاونی اعتبار فرهنگیان از طریق این مجمع صادر شود و بانک فوق اقدام به ارائه تسهیلات و خدمات به سپرده‌گذاران و سهامداران این تعاونی کند.

حسن‌نژاد در ادامه افزود: روز گذشته در آخرین جلسه‌ای که با مسئولان بانک سرمایه و هیئت مدیره قبلی در تهران برگزار شد، هیئت مدیره سابق تعاونی اعتبار فرهنگیان شهرستان مرند نیز تعهد داد تا ساختمان، سپرده‌ها، سهام و تسهیلات را مشخص کرده و تحویل این بانک دهد.

عضو شورای پول و اعتبار در بانک مرکزی کشور گفت: کار بنده در این خصوص همانطوری که قول یک هفته‌ای داده بودم، پایان یافت.

وی تاکید کرد: حل این مشکل برای قشر فرهنگی که یکی از مهم‌ترین وظایف را در جامعه دارند و با تلاش پرتوان این عزیزان تعلیم و تربیت و آموزش جوانان جامعه به انجام می‌رسد، وظیفه بود تا آسوده ‌خاطر در کار خودشان جدی باشند.

حسن‌نژاد گفت: اکنون وضعیت این تعاونی روال اداری را در پیش گرفته است و بعد از جلسه اعضای هیئت مدیره با سهامداران و صدور مجوز فروش این تعاونی اعتباری به بانک سرمایه، مردم می‌توانند به سپرده‌ها، سهام‌ها و تسهیلات خود برسند.

وی در خصوص مدت زمان حل مشکل این تعاونی گفت: بانک سرمایه قرار است کلیه سهام این تعاونی را خریداری کرده و آماده است بدون احتساب ضرر و زیان، نسبت به حل مشکلات سپرده‌گذاران اقدام کند اما هم‌اکنون باید سهامداران همت کنند و با تشکیل جلسه فوق‌العاده که در این هفته روز جمعه 20 دی در یکی از مساجد شهرستان مرند برگزار خواهد شد مجمع تشکیل دهند تا مجوز فروش سهام داده و به این بانک تحویل شود.

حسن‌نژاد افزود: اگر این مجمع بدون کارشکنی برخی افراد زودتر شکل بگیرد، کمتر از یک هفته تمام افرادی که در این تعاونی سپرده و سهام دارند و یا آماده دریافت تسهیلات هستند به خواسته خود خواهند رسید.

نماینده مردم مرند و جلفا در خصوص تخلفات این تعاونی اعتباری گفت: مردم بدانند کسانی که مرتکب تخلف شده‌اند به هیچ عنوان آزاد نخواهند بود و از این رو دستگاه قضایی و دادستانی شهرستان مرند به طور ویژه پیگیر این موضوع است و حقی در این خصوص ضایع نخواهد شد.

تعاونی تعاونی اعتبار فرهنگیان مرند در سال 1380 با تلاش و همت تعدادی از فرهنگیان شهر مرند به شماره ثبتی 652 تاسیس شد و در حال حاضر بیش از 2 هزار و 400 نفر از فرهنگیان شهرستان مرند به عنوان سهامدار و عضو این تعاونی صاحبان اصلی شرکت محسوب می‌شوند که 35 هزار نفر سپرده‌گذار بیش از شش ماه برای دریافت سپرده خودشان و تعهدات این مؤسسه با مشکلاتی مواجه بوده‌اند.

این امر متاسفانه از نظر اجتماعی و اقتصادی تاثیر منفی در ثبات و تعادل نقدینگی به وجود آورد که با تلاش شبانه‌روزی نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس در مرحله اول که قرار بود با بانک مهر ایران  ادغام شود اما به علت به وجود آمدن برخی مشکلات واگذاری این موسسه مقدور نشد که سرانجام این تعاونی به بانک سرمایه سپرده شد تا سپرده‌گذاران و سهامداران به حق و حقوق خودشان برسند.

انتهای پیام/60001/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول