اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اقلید در مجلس:

پیگیر مطالبات معوقه معلمان هستیم

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی بر پرداخت مطالبات معوق فرهنگیان تاکید کرد و گفت: پرداخت به‌موقع مطالبات فرهنگیان از طرف مجلس پیگیری می‌شود.

پیگیر مطالبات معوقه معلمان هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، الیاس طاهری در جمع فرهنگیان اقلید در سالن امام رضا(ع) این شهرستان با اشاره به نقش معلمان و جایگاه ویژه معلمی در جامعه افزود: معلم، باغبان پرورش فکر جامعه محسوب می‌شود و داشتن فرهنگ عالی مرهون خدمات و زحمات شایسته قشر معلم و فرهنگی است.

وی معلمان را هدایت‌گران جامعه دانست و بر حفظ حقوق و عزت معلمان توسط افراد تاکید کرد.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: داشتن جامعه ایده‌آل و سالم در گرو داشتن نیروهای انسانی توانمند فرهنگی است که آموزش و پرورش این مهم را بر دوش می‌کشد.

وی خاطرنشان کرد: شان، مقام و منزلت معلم به عنوان تربیت‌کننده نسل جوان و آینده ایران اسلامی بسیار حایز اهمیت است و دولت باید مشکلات معلمان را از سایر کارمندان مستثنی بداند.

طاهری افزود: در چند سال اخیر اقدام‌های بسیار مناسبی در رفع مشکلات معلمان صورت گرفته است که باید به صورت شایسته ادامه یابد.

وی معلمان را حافظان و مرزبانان فرهنگی کشور دانست و ابراز داشت: همگی وظیفه داریم از معلمان تکریم کرده و آنها را مورد تفقد قرار دهیم.

طاهری ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش و پرورش را ضروری برشمرد و گفت: ساخت مدرسه‌های مناسب باید به صورت جدی در مناطق محروم و با همکاری خیران مدرسه‌ساز پیگیری شود.

نماینده مردم  اقلید در مجلس طرح احداث فضاهای آموزشی و تجهیز مدارس به ویژه در روستاهای اقلید را مهم و ضروری دانست.

پیشرفت جامعه به اندیشه معلمانش وابسته است

مدیرکل آموزش و پروش فارس نیز در این مراسم با اشاره به نقش آموزش و پرورش در توسعه همه‌جانبه کشور گفت: پیشرفت جامعه به توسعه آموزش و پرورش و اندیشه معلمان وابسته و جامعه‌ای خوب است که تعلیم و تربیت در آن خوب شکل گرفته باشد.

حمیدرضا آذری افزود: سرمایه هر کشوری برای توسعه همه‌جانبه و صحیح نیروی انسانی است و آموزش و پرورش بستر ساخت نیروی انسانی را فراهم می‌کند و در آن فردای جوامع ساخته می‌شود.

وی افزود: معلم رکن اصلی آموزش و پرورش است و با دانش و رفتار خود می‌تواند بیشترین تاثیر را بر شاگردان داشته باشد.

به گفته وی، معلم کسی است که می‌تواند بهترین مخاطبان را برای نظام جمهوری اسلامی تربیت کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: چنین معلمانی نباید دغدغه معیشت داشته باشند تا تمام وقت خود را وقف دانش‌آموزان کنند.

آذری در بخش دیگری از سخنان خود  به مشکلات مالی که کشور با آن روبه‌رو است اشاره و خاطرنشان کرد: مشکلات مالی در حوزه آموزش و پرورش این استان بسیار عمیق بوده و با  این وجود تلاش من و مدیران بر این است که این مشکلات مرتفع شود.

وی در پایان سخنان خود ابراز داشت: مدیران باید به تمام فرآیندهای آموزشی مسلط باشند البته منابع محدود اما خلاقیت نامحدود است.

انتهای پیام/2448/صا/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول