اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای عالی بصیرت کشور:

برترین نمودار وحدت جشن‌های ویژه هفته وحدت در دنیاست

دبیر شواری عالی بصیرت کشور گفت: برترین نمودار وحدت جشن‌های ویژه هفته وحدت در دنیاست.

برترین نمودار وحدت جشن‌های ویژه هفته وحدت در دنیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، آیت‌الله‌ محمد صالحی در مراسم بزرگداشت روز جهانی نبی مکرم اسلام ص) که پیش از ظهر امروز و همزمان با میلاد فرخنده آن حضرت در مسجد جامع قروه برگزار شد، اظهار داشت: همین حضورهای گسترده مسلمانان در اجتماعات مختلف است که چشم آمریکا و اسراییل را به عنوان دشمنان اصلی اسلام کور کرده و ستون فقرات دشمنان اسلام را درهم شکسته است.

وی از هفته وحدت به عنوان یادگار ارزشمند امام راحل نام برد و افزود: همه مسلمانان باید در حفظ و تداوم این هفته کوشا باشیم و آن را به سرانجام برسانیم.

دبیر شواری عالی بصیرت کشور در ادامه با اشاره به اینکه نیاز مبرم امروز جامعه بازگشت به سیره نبوی(ص) است، افزود: خداوند پیامبر اکرم را صاحب اخلاق بزرگ معرفی کرده است  که این خطاب در قرآن کریم تنها به پیامبر رحمت و مهربانی باز نمی گردد بلکه همه امت اسلامی را که پیرو مکتب والای آن حضرت هستند را در بر می‌گیرد.

آیت‌الله صالحی با تأکید بر تلاش برای آراسته شدن مسلمانان به اخلاق حسنه نبی مکرم اسلام ، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان علمدار نهضت اسلامی در عصر حاضر نیز ، شیوه برگزیده برای سامان جهان اسلام در پیروی از سیره و سلوک پیامبر اعظم (ص) دانسته‌اند.

وی با اشاره به اینکه وجود مطهر پیامبر اکرم تنها برای امت اسلامی نیست، تصریح کرد: امروز پیروان همه ادیان آسمانی تشنه بهره مندی از فضایل اخلاقی و معرفتی پیامبر اسلام (ص) هستند.

دبیر شورای عالی بصیرت کشور با اشاره به اینکه اسلام  در عصر پیامبر دارای سه ستون محکم قدرت مالی به واسطه وجود مطهر حضرت خدیجه، قدرت بازو و دفاعی به واسطه حضرت حمزه سیدالشهدا (ع) و قدرت اخلاقی بود، اظهار داشت: سومین ستون خیمه اسلام  که نقش ارزنده‌ای در ظهور ، بروز و شکل‌گیر و اقتدار دین مبین اسلام داشت، همان قدرت اخلاقی بود که پیامبر اکرم (ص) در ابعاد فردی، شخصی و اجتماعی از آن بهره‌مند بودند.

آیت‌الله صالحی با تأکید بر اینکه هر کس داعیه پیروی از مکتب اسلام را دارد ، باید در اخلاق نیکو  خود را به ذره ای از اخلاق نبی مکرم اسلام نزدیک کند، افزود: غفلت از اخلاق درونی و ظاهری  آفتی است که انسان را به زوال می‌کشاند.

وی خاطرنشان کرد: هر دو جنبه اخلاق باید در زندگی شخصی و اجتماعی پیاده شود، گفت: از شاخصه‌های اصلی و نمودار ظاهری اخلاق، حسن خلق و یا به تعبیری روابط عمومی خوب است.

به گفته دبیر شواری عالی بصیرت کشور، هر فردی در دوره‌های زمانی مختلف باید با ارزیابی  رشد و نزول فضایل و رذایل اخلاقی خود، نسبت به اصلاح اخلاق خود کمک کند، افزود: یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های پیامبر اکرم و دین مبین اسلام، اخلاق خوب است و برای اینکه پیرو واقعی این حضرت باشیم باید خود را مزین به اخلاق نبوی بنماییم.

آیت‌الله صالحی در پایان تصریح کرد: پیامبر اعظم(ص) پیامبر صلح و رحمت و مهربانی در هر دو عالم و برای همه بشریت است.

انتهای پیام/79009/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول