اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سراب:

تبعیت از ولایت فقیه ویژگی وحدت شیعه و سنی است

امام جمعه سراب گفت: شیعه و سنی از ولایت فقیه تبعیت دارند و این از ویژگی‌های وحدت بین آنها است.

تبعیت از ولایت فقیه ویژگی وحدت شیعه و سنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام علی‌اکبر اکرمی شامگاه شنبه در مراسم جشن بزرگ میلاد پیامبر (ص) و گرامیداشت هفته وحدت در مسجد عباسیه این شهر در جمع برادران اهل سنت و شیعه اظهار کرد: مسلمانان آستارا در زیر سایه ولی‌فقیه وحدت دارند.

وی وحدت شیعه و سنی آستارا و لوندویل را در کشور مثال‌زدنی خواند و اذعان کرد: در امت اسلامی دو غده چرکین بهائیت و وهابیت به وجود آمده که ساخته انگلیس است.

امام جمعه سراب با بیان اینکه این دو غده باید از بدن جهان اسلام کنده شوند، تصریح کرد: برادران اهل تسنن حساب خودشان را با وهابیت جدا کردند و وهابیون نیز مانند بهائیت دشمن اسلام است.

وی با تبریک ولادت با سعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) تصریح کرد: امام صادق (ع) می‌فرماید خداوند از تولد تا 40 سالگی مسئولیت تربیت و ‌آموزش و ادب پیامبر را به‌عهده داشت.

اکرمی ادامه داد: پس از اینکه آموزش و تربیت و تهذیب پیامبر تکمیل شد در سن 40 سالگی رهبری دین اسلام را به حضرت محمد (ص) داد.

وی با بیان اینکه پیامبر نیز ولایت مسلمانان را به علی (ع) داد تا سلسله مراتب به امام زمان (عج) رسید، گفت: در زمان غیبت، ولایت و اختیار عالی مسلمانان به ولی فقیه واجدالشرایط زمان سپرده می‌شود که در دین ما همان ولایت مطلقه فقیه است.

امام جمعه سابق آستارا اضافه کرد: اگر در رأس حکومت‌های افغانستان، پاکستان، عراق و سوریه ولایت فقیه بود این ترور و مسلمان‌کشی و خشونت وجود نداشت.

وی با تصریح بر اینکه در جنگ تحمیلی 60 کشور جهان از عراق حمایت مستقیم کردند و سلاح و پول دادند، افزود: ایران اسلامی در این جنگ پیروز شد و سازمان ملل و شورای امنیت حقانیت ایران را تایید کرد.

اکرمی به حوادث فتنه 88 اشاره کرد و متذکر شد: در جریان فتنه 88 که غرب تمام توان خود را برای براندازی نظام راه انداخته بود ایران اسلامی سر بلند بیرون آمد و این از برکات ولایت فقیه در ایران است.

وی گفت: اگر ولایت فقیه نبود نمی‌توانستیم در مقابل تمام فتنه‌ها و نیز دوران دفاع مقدس موفق شویم.

به گفته امام جمعه سراب، امروز ایجاد انگیزه، امید و پویایی در مسیر پیشرفت مادی و معنوی جامعه به‎ویژه نسل جوان از مصادیق گام برداشتن در مسیر شهدا است.

وی افزود: هر گرایش فکری، سیاسی و عقیدتی که یاس و ناامیدی، رکود و ایستایی در روند کشور را به جوانان القا کند بدون تردید به خون شهدا و جوانان نسل امروز کشور خیانت کرده است.

اکرمی با بیان اینکه ایران اسلامی در تمام حوزه‎های علمی، فرهنگی سیاسی و نظامی شهدای زیادی را برای تحقق اهداف عدالت خواهانه اسلام تقدیم کرده است، اظهار کرد: این به معنای تعلق نداشتن شهدا به یک گروه یا قشر خاص در جامعه است.

وی یادآور شد: شهدا با خون خود پرچم اتحاد را برافراشتند و امنیت، خدمت و وحدت امروز ما نتیجه به‌هم آمیخته شدن خون سرخ شهدا است.

امام جمعه آستارا تصریح کرد: امیدواریم با همت و تلاش مردم منطقه و نیز مسئولان هر روز بر استقامت و پایداری آن افزوده شود.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران ثابت کردند تابع ولایت فقیه هستند، افزود: شیعه و سنی به ولایت فقیه اعتقاد دارند.

اکرمی یادآور شد: با یک پیام رهبر معظم انقلاب بیش از 10 میلیون نفر به خیابان‌ها ریختند و فتنه 88 را خاموش کردند.

وی اتحاد بین اهل تشیع و تسنن در آستارا و لوندویل را خوب ارزیابی کرد و حفظ وحدت را مورد تأکید قرار داد.

امام جمعه سراب زاد و ولد بین اهل سنت را خوب دانست و خاطرنشان کرد: به شیعیان سفارش می‌کنیم بر اساس دستور ولی امر مسلمین به تک فرزندی اکتفا نکنند زیرا تک فرزندی خطر بزرگی برای جهان اسلام است.

انتهای پیام/84001/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول