اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سمنان:

تقریب مذاهب مهم‏ترین ره‏آورد وحدت مسلمانان است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سمنان گفت: تقریب مذاهب و رفع اختلافات و خصومت‏ها مهم‏ترین ره‌آورد وحدت و همبستگی مسلمانان جهان است.

تقریب مذاهب مهم‏ترین ره‏آورد وحدت مسلمانان است

حجت‏الاسلام والمسلمین سیدهادی موسوی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان ضمن تبریک هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) بیان کرد: با مروری بر تاریخ جهان اسلام می‏توان دریافت که همه ادیان و پیامبران به دنبال ایجاد وحدت میان مردم بوده‏اند و این وحدت برای آن بود که مردم و همه ادیان را به نقاط مشترکی رسانده و آن نقاط مشترک را تقویت کنند.

وی اظهار کرد: اهل سنت، ولادت پیامبر (ص) را 12 ربیع‏الاول و اهل تشیع، 17 ربیع‏الاول می‏دانند؛ به همین دلیل و برای جلوگیری از اختلافات بین این دو مذهب، امام خمینی(ره) فاصله زمانی میان این دو تاریخ را هفته وحدت نامیدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سمنان عنوان کرد: هدف از نامگذاری این هفته به عنوان هفته وحدت، تقریب مذاهب و رفع اختلافات، حفظ وحدت و انسجام میان ادیان و مذاهب بوده است.

موسوی با اشاره به تأکید دین اسلام بر حفظ وحدت و انسجام میان ادیان و مذاهب گوناگون گفت: دستور آموزه‏های دینی و شیوه و مسلک پیامبران عظام الهی بر حفظ وحدت در تمامی زمان‏ها بوده است و نص صریح قرآن که آمده «همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید» و این آیه، دلالت بر اهمیت وحدت دارد.

وی اظهار داشت: در جایی دیگر، قرآن می‏فرماید «اگر بین شما اختلاف اتفاق بیفتد، یقیناً دو چیز رخ خواهد داد؛ اینکه از پیمودن راه و ادامه آن خسته شده و سست می‏شوید و تفرقه میان شما باعث می‏شود مسلمانان رفته رفته مسلمانی خود را از دست بدهند»

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سمنان تصریح کرد: امروز نیز دشمن برای آنکه مسلمانان را از منابع خدایی دور کند، دو راه را پیش گرفته و برای آن برنامه‏ریزی می‏کند که یکی ایجاد تفرقه میان مسلمانان و دیگری ایجاد اسلام‏هراسی است که در فیلم‏های هالیوود و برنامه‏هایشان به عینه مشهود است.

موسوی افزود: ما مسلمانان جهان اسلام موظفیم مقابل این توطئه‏های دشمنان اتحاد و همبستگی خود را بیش از پیش مستحکم کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سمنان گفت: حفظ وحدت و اتحاد مستلزم افزایش معرفت و شناخت نسبت به دین، خودشناسی، دیگرشناسی و به تعبیری دشمن‏شناسی است و اگر این موارد را در خود تقویت کنیم در حقیقت از سقوط اسلام جلوگیری کرده‏ایم.

انتهای پیام/74007/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول