اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد،

وحدت مسلمانان سیلی محکمی به وهابیت است

وحدت مسلمانان سیلی محکمی به وهابیت و گروه تکفیری‌ها است.

وحدت مسلمانان سیلی محکمی به وهابیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، از نظر اهل تسنن میلاد پیامبر 12 ربیع‌الاول و از نظر اهل شیعه 17 ربیع‌الاول است که این امر می‌توانست منشا اختلاف بین شیعه و سنی باشد، اما با تیزبینی امام (ره) این اختلاف به وجه اشتراک بین آن‌ها تبدیل شد.

دشمنان همیشه تلاش می‌کنند، بین شیعه و سنی تفرقه ایجاد کنند، زیرا از اسلام و اتحاد مسلمانان هراس دارند، اما این در حالی است که تیزبینی امام خمینی (ره) موجب شد که میلاد رسول اکرم را به هفته وحدت بین این دو اعلام و نقشه شوم دشمنان را نقش برآب کند.

*یکى از اهداف وحدت اسلامى رفع اختلاف، نبود درگیرى و نزاع است

پیامبر اعظم (ص) در خصوص وحدت فرموده از حاکمان الهی اطاعت کنید و گوش به فرمان باشید، زیرا اطاعت از رهبری مایه ‍وحدت امت اسلام است و همچنین می‌فرماید، یکى از اهداف وحدت اسلامى رفع اختلاف، نبود درگیرى و نزاع است.

امام خمینی (ره) در خصوص وحدت بین مسلمانان اینگونه می‌فرمایند، باید وحدت داشته باشیم و آن را ادامه دهیم، باید به حرف کسانی که از تفرقه صحبت می‌کنند به هیچ وجه گوش ندهیم، آن‌هایی که وحدت را هدف قرار می‌دهند، فساد می‌کنند.

ایشان می‌فرماید، اگر می‌خواهید وحدت داشته باشید به حرف آن‌هایی که فساد می‌کنند، گوش ندهید، اگر می‌خواهید حرف تفرقه‌افکنان در شما اثر نکند، معنویت داشته باشید و الهی باشید، حرف تفرقه‌افکنان در کسانی اثر می‌کند که در معنویت سستی داشته باشند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با هفته وحدت فرموده‌اند، اگر امروز بشریت متوجه این رحمت‏ بشود، رحمت وجود اسلام، رحمت تعالیم نبوى، این سرچشمه جوشان وحدت و آن را بیابد و خود را از آن سیراب کند، بزرگترین مشکل بشر برطرف می‌شود.

وحدت نیاز ضروری هر جامعه است، زیرا اگر در جامعه‌ای وحدت نباشد، هر کسی می‌تواند برای آن جامعه تصمیم بگیرد و اگر ما متحد نشویم، نمی‌توانیم در مقابل این همه توطئه دشمن ایستادگی کنیم، پس باید همه ما دست به دست هم اجازه دخالت به استکبار ستیزان ندهیم.

*وهابیت بلای که به جان مسلمان افتاده است

نماینده ولی فقیه در لرستان در خصوص وحدت گفت: فرقه وهابیت و گروه‌های تکفیری امروز بلایی هستند که به جان مسلمانان افتاده‌ و فضاسازی می‌کنند.

حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی با بیان اینکه امروز سایه استکبار شوم جهانی بر سر مسلمانان برای تفرقه بین شیعه و سنی است، یادآور شد: فرقه وهابیت و گروه تکفیری با حضور در عراق، لبنان، افغانستان جنایات می‌کنند که این‌ها هیچ‌کدام با سیره پیامبر (ص) سازگاری ندارند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: این گروه‌ها خطرناک‌ترین گروه‌هایی هستند که برای جهان اسلام ایجاد تفرقه می‌کنند.

وی ادامه داد: گروه وهابیت و تکفیری با انفجارهایی که در سوریه و دیگر کشورها انجام داده‌اند بحران درست کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: در هفته وحدت شیعه و سنی باید بیدار شوند، زیرا عامل وحدت مسلمانان پیامبران اکرم (ص) بوده است.

*وحدت بین شیعه و سنی باید با جدیت بیشتری ادامه یابد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: از نظر اهل تسنن میلاد پیامبر 12 ربیع‌الاول و از نظر اهل شیعه 17 ربیع‌الاول است که این امر می‌توانست منشا اختلاف بین شیعه و سنی باشد اما با تیزبینی امام (ره) این اختلاف به وجه اشتراک بین آن‌ها تبدیل شد.

حجت‌الاسلام علی اسماعیلیان یادآور شد: یکی از سیاست‌های دشمن ایجاد تفرقه بین ادیان، مذهب‌های مختلف است که امام راحل برای خنثی‌سازی این توطئه دشمن این هفته را به نام هفته وحدت نامگذاری کرده است.

وی افزود: با توجه به وقایع اخیر جهان اسلام و رشد و تفکر انحرافی و افراطی وهابیت و تکفیری‌ها که تروریست‌های خونخوار اجیر شده، دستگاه‌های امنیتی استکبار هستند، وحدت بین شیعه و سنی امسال باید با جدیت بیشتری ادامه یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: تنها راه برون رفت از این درگیری‌های خونی و تفکر افراطی اتحاد و اعتماد بین مسلمانان جهان اسلام است.

*هفته وحدت فرصتی برای کنار گذاشتن اختلافات جزئی شیعه و سنی است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان گفت: هفته وحدت با درایت و تیزبینی امام راحل شکل گرفت.

حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین ادامه داد: هفته وحدت موجب شد که به جای یک روز جشن از 12 ربیع‌الاول تا 17 ربیع‌الاول که به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است را به جشن و سرور بپردازیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه این هفته می‌تواند در وحدت ادیان و مذهب‌های شیعه و سنی تاثیر بگذارد، افزود: آن‌ها می‌توانند در این هفته که فرصت مناسبی است با پرداختن به مشترکات خود اختلافات را به حداقل برسانند و آن‌ها را برای همیشه کنار بگذارند.

وی یاد‌آور شد: بین ما و اهل تسنن مشترکات زیادی از جمله خدا، قرآن، پیامبر و عبادات وجود دارد که این‌ها خود باعث می‌شوند، فرصتی برای طرح اختلافات باقی نماند.

مهدوی‌امین تصریح کرد: هفته وحدت بهترین فرصت است که ما در خصوص وحدت بین ادیان و مذاهب به خصوص شیعه و سنی نشست‌های علمی داشته باشیم و بتوانیم ایده‌پردازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وحدتی که جهان اسلام نیاز دارد می‌تواند در هفته وحدت تحقق یابد.

این مسئول یاد‌آور شد: هفته وحدت زمینه و بستر مناسبی برای از بین بردن جنگ‌ها، منازعات و اختلافات بین ادیان و مذاهب است که باید به آن توجه بیشتری شود.

*******************

گزارش از: اکرم محمودوند

*******************

انتهای پیام/85001/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول