اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر قروه خبر داد

برنامه‌ریزی فرهنگی برای مقابله با ماهواره‌ها اجرایی می‌شود/ فعالیت 254 شورا در قروه

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر قروه گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این ستاد در 3 ماه آخر امسال و محور برنامه‌های سال آینده، برنامه‌ریزی فرهنگی برای جلوگیری از استفاده از ماهواره است.

برنامه‌ریزی فرهنگی برای مقابله با ماهواره‌ها اجرایی می‌شود/ فعالیت 254 شورا در قروه

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، جعفر کاوه در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان که امشب در فرمانداری تشکیل شد، گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای به عنوان یکی از مهم‌ترین منکرات حال حاضر جامعه محسوب می‌شوند که برای مقابله با آن برنامه‌ریزی فرهنگی می‌تواند موثر باشد.

وی با تأکید بر فراگیر کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در بین تمامی اقشار جامعه، تصریح کرد: تدوین برنامه‌های خاصی برای فراگیر کردن این فریضه در قالب زمان‌بندی مناسب، الزامی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه با اشاره به فعالیت 254 شورای امر به معروف و نهی از منکر در این شهرستان افزود: در حال حاضر شورای امر به معروف و نهی از منکر در سطح 40 اداره، 22 اتحادیه صنفی، 20 اتحادیه کارگری، 14 مسجد، 35 هیئت مذهبی و 120 شورای دانش‌آموزی فعال است.

وی، یکی از مهم‌ترین نقاطی را که نیازمند تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر است، کارخانجات شهرستان قروه برشمرد و افزود: در همه نقاطی که نیاز به تشکیل شورا احساس می‌شود، این شوراها راه‌اندازی خواهد شد.

کاوه با تقدیر از همکاری و تعامل سازنده ادارات و نهادها در پیشبرد برنامه‌های ستاد در ایام سال و به ویژه در هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، عنوان داشت: بنا بر اعلام ستاد استان، برنامه‌های شهرستان از لحاظ کمی و کیفی در سطح بسیار خوبی قرار داشته است.

وی، تبیین اصول 6گانه ابلاغی از سوی معاونت اجرایی ریاست جمهوری را از جمله اهداف این نشست اعلام کرد و گفت: باید زمینه‌های مناسب پیاده‌سازی این اصول در سطح جامعه با تلاش‌های ستاد فراهم شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر قروه، اجرای برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی مناسب از سوی دستگاه‌های مرتبط را خاطرنشان کرد و افزود: اجرای برنامه‌های جذاب و موثر در زمان‌بندی مختلف ضروری است.

فرمانده سپاه قروه با تأکید بر لزوم آموزش عمومی کارکنان دولت در زمینه آشنایی با فریضه امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: همه کارکنان بخش دولتی و خصوصی موظف به گذراندن این دوره‌ها هستند.

وی، تعامل دستگاه‌های اجرایی برای انجام امور پژوهشی، تربیتی، تبلیغی و فرهنگی را یادآور شد و اظهار داشت: حمایت مجدانه از برنامه‌های و فعالیت‌های ستاد راهکاری ارزنده در فراگیر کردن این فریضه در سطح جامعه است که این مسئله در شهرستان قروه تا کنون به خوبی انجام شده است.

کاوه با اشاره به تغییر ساختار ستاد در این شهرستان که از شهرستان‌های منتخب کشور برای اجرای تذکر لسانی است، گفت: معاونت اداری و برنامه‌ریزی به این مجموعه افزوده شده است.

این مسئول با ارزنده‌خواندن فعالیت‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قروه، گفت: بسیاری از برنامه‌های پیشنهادی این ستاد، در سطح کشوری پذیرفته و در قالب دستورالعمل به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی، تعامل و همسویی اعضای این ستاد را گامی مهم در زمینه پیشبرد اهداف ستاد، برای احیای این فریضه الهی عنوان کرد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر قروه متذکر شد: برخی از مصادیق معروف و منکر جامعه با شناسایی دقیق، در قالب تحقیق‌های علمی و پژوهشی به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی واگذار شده است، تا با دیدگاه‌های تخصصی نقد و راهکار مناسب ارائه شود.

کاوه عنوان کرد: یکی از برنامه‌های امسال فضاسازی فرهنگی در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرها و بخش‌هاست که بخشی از آن اجرایی شده است و شهرداران باید نسبت به اجرای کامل آن اهتمام داشته باشند.

وی افزود: هدف اصلی این ستاد فراگیر کردن فرایض دینی است که بسترسازی برای پذیرش تذکر لسانی موضوع مهمی در این ارتباط  است.

فرمانده سپاه قروه با تأکید بر اینکه قصد احیای ارزش‌ها بسیار مهم‌تر از تولید ارزش‌های جدید در جامعه است، خاطرنشان کرد: تمامی تلاش ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان معطوف به امور فرهنگی است.

وی در پایان فضاسازی در اماکن عمومی و پارک‌ها به منظور اسلامی نگاه داشتن فضای شهرها و لزوم تبلیغات مناسب در رابطه با احیای این فریضه را از دیگر برنامه های ستاد در سال‌جاری عنوان کرد و بیان داشت: شهرستان قروه نخستین شهرستانی است که به منظور اشاعه فرایض دینی در اماکن عمومی، تابلوی الکترونیکی اطلاع‌رسانی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر را در بوستان رضوان این شهر نصب و راه‌اندازی کرده است.

انتهای پیام/79009/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول