اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نارضایتی کارگران فصلی باغ‌های میوه در میاندرود

تایید نشدن بیمه تامین‌اجتماعی برای برخی متقاضیان بیمه کارگران باغ سبب گلایه‌مندی آنها در میاندرود شده است.

نارضایتی کارگران فصلی باغ‌های میوه در میاندرود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، تامین اجتماعی امروزه یکی از نهادهای مهم و سرنوشت‌ساز در کشور است که نقش مهمی در درمان،آینده  و زندگی نیروی کار جامعه دارد از این رو فعالیت آن همیشه تاثیرگذار و مورد توجه مردم بوده است.

در هفته‌های اخیر یکی از موارد مطرح شده در تماس‎های مردمی با خبرنگار خبرگزاری فارس در میاندرود برخی سخت‌گیری‌هایی است که برای تایید متقاضیان بیمه کشاورزی مورد اجرا قرار می‌گیرد.

یکی از اهالی این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در میاندرود با ابراز گلایه‌مندی از میزان سخت‎گیری کارشناسان و مسئولان تامین اجتماعی این شهرستان گفت: در یک باغ به مساحت 15 هزار متر کار می‌کنم و وقتی برای بیمه به اداره تامین اجتماعی مراجعه کردم مسئولان تامین اعلام کردند که باید سند باغ به نام شما باشد تا بیمه انجام شود.

امید قاسمی اظهار داشت: مسئولان چوب لای چرخ می‌گذارند و تاکنون موفق به ایجاد پوشش بیمه‌ای برای خود نشده‌ام.

عباس غفوری بخشدار مرکزی شهرستان میاندرود  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با تایید گلایه‎مندی برخی از مراجعان به این اداره بیان داشت: تاکنون بیش از 50 نفر به بخشداری مراجعه و از موانع موجود ابراز گلایه کرده‌اند.

اسماعیل اکبری زیدی یکی دیگر از افرادی است که مشکل بیمه باغ دارد، گفت: سه هکتار باغ شخصی و یک مرغداری دارم اما تاکنون هیچ بیمه‌ای ندارم.

وی افزود: کارشناس تامین اجتماعی پس از بازدید اعلام کرد شما ساعت هشت در این باغ حضور نداشتید و نمی‌توانید از بیمه باغی استفاده کنید.

رئیس اداره تامین اجتماعی میاندرود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در میاندرود ابراز داشت: وقتی دولت برای هر نفر کارگر باغی 110 هزار تومان یارانه می‌دهد نخستین توقع از مسئول تامین اجتماعی رساندن این یارانه به دست افراد واجد شرایط است که در جامعه کم نیستند.

محمدحسین ستونه تصریح کرد: گاهی مشاهده می‌شود فردی 250 لیتر بنزین یارانه‌ای برای کار در آژانس دارد ولی برای بیمه باغی مراجعه می‌کند یا چندین شغل همزمان دارد اما باز هم متقاضی این سهمیه است که قانون اجازه این کار را نمی‎دهد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در برخی مناطق دیگر این مسائل مانع افراد نمی‎شود خاطرنشان کرد: ما نیز تا توانسته‌ایم با افرادی که شرایط لازم را دارند همکاری کرده‌ایم اما قانون تامین اجتماعی در ادارات تابعه اجرا می‎شود.

ستونه گفت: در بسیاری از مواقع به خاطر شرایط متقاضی با مقداری چشم‌پوشی درخواست وی را قبول کرده‌ایم اما از خانواده خود وی مراجعه کرده‌اند و مثلا گفته‌اند که برادرم در فلان شهر کار می‌کند و بیمه‌اش را قطع کنید.

وی در پایان اظهار داشت: در گام نخست افراد درخواست بیمه می‌دهند که پس از بررسی و تایید کارشناسان اقدامات لازم انجام می‌گیرد اما لزوما همه درخواست‎ها نمی‎توانند تایید شوند.

انتهای پیام/86021/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول