اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تامین اجتماعی بابل:

محدودیت سهمیه بیمه کارگران ساختمانی برطرف شود

رئیس شعبه یک اداره تامین اجتماعی شهرستان بابل با بیان اینکه محدودیت سهمیه بیمه کارگران ساختمانی برطرف شود گفت: کارگران ساختمانی با وجود داشتن شغل بسیار سخت و طاقت‌فرسا برای بیمه شدن این قشر تاثیرگذار محدودیت سهمیه وجود دارد.

محدودیت سهمیه بیمه کارگران ساختمانی برطرف شود

عزیز الله محمودی‌عالمی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بابل اظهار داشت: با اینکه بیمه کارگران ساختمانی یکی از بزرگ‌ترین اقدامات مجلس و دولت بوده اما سهمیه‌بندی آن یکی از مهم‌ترین ایراد این طرح است که نشان از مظلومیت این قشر زحمتکش جامعه است.

وی بیان داشت: نگاه دولت و مجلس جای بسی تامل دارد چرا که در بیمه کارگران قالیباف و کشاورزی با اینکه جزو مشاغل کامل محسوب نشده، بیشتر فصلی بوده و برای آن منابع مالی تعریف نشده، اما بدون اختصاص سهمیه و محدودیت می‌توانند بیمه شوند.

محمودی تصریح کرد: اما برای بیمه کارگران ساختمانی که تا ابتدای سال 92 از صدور پروانه ساختمانی و از سال 92 از طریق نیم واحد از درآمد مالیات بر ارزش افزوده برای این بیمه منابع مالی تعریف شده بود اما، برای برخورداری کارگران ساختمانی از بیمه تامین اجتماعی محدودیت سهمیه وجود دارد.

این مسئول خواستار حذف سهمیه‌ها شد و تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم که سهمیه‌ها حذف شود و از سوی انجمن، دفترچه کار و یا پروانه فعالیت صادر شود و تا با تایید انجمن و معرفی این صنف تمامی کارگران ساختمانی بتوانند بیمه شوند.

وی بزرگ‌ترین فیلتر را برای تعیین هویت کارگران ساختمانی واقعی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی برشمرد و گفت: وقتی بتوانیم همه کارگران را بیمه کنیم سبب ایجاد امنیت شغلی برای این قشر شده و چتر حمایتی تامین اجتماعی بر سر این قشر زحمتکش و خانواده‌شان برافراشته می‌شود.

محمودی اذعان داشت: با بیمه کردن کارگران ساختمانی بیکاران جامعه به این سمت کشیده می‌شوند و دغدغه دولت در بحث اشتغال نیز کاهش می‌یابد.

رئیس شعبه یک اداره تامین اجتماعی شهرستان بابل افزود: با توجه به اینکه حوادث ساختمانی ضمن اینکه از نظر معنوی خانواده‌ها و جامعه را دچار مشکل می‌کند از نظر مادی نیز برای جامعه و برای سازمان هزینه‌بردار است. 

وی با اعلام حمایت از برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارگران از سوی انجمن کارگری بابل خاطرنشان کرد: انتظار ما از مسئولان انجمن در امر نظارت، کنترل و بازرسی نیز  همکاری با سازمان تامین اجتماعی و اداره کار است تا در سایه این تدابیر شاهد حوادث کمتری در بخش ساختمان باشیم.

انتهای پیام/86009/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول