اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

حفظ عزت و عظمت ایران اسلامی با حفظ وحدت امکان‌پذیر است

امام جمعه یزد گفت: آنچه در شرایط کنونی به حفظ عزت و اقتدار و عظمت ایران اسلامی کمک می‌کند، حفظ وحدت و انسجام داخلی است.

حفظ عزت و عظمت ایران اسلامی با حفظ وحدت امکان‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با تبریک هفته وحدت و میلاد رسول مکرم اسلام، حضرت محمد (ص) اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) به عنوان منادی دین اسلام، همواره بر حفظ وحدت تاکید داشتند که این وحدت امروز نیز باید مدنظر مسلمین در سراسر جهان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اسلام نه تنها مسلمین بلکه سایر ادیان را نیز به وحدت در مقابل کافران و ملحدان دعوت کرده است.

ناصری با بیان اینکه دشمنان به ویژه آمریکا از قدرت گرفتن اسلام هراس دارند و دائم تلاش می‌کنند چهره اسلام را مخدوش کنند، بیان کرد: با این وجود هر روز بر پیروان دین اسلام در سراسر جهان افزوده می‌شود.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهایی که دشمن برای تضعیف دین اسلام به کار گرفته، ایجاد تفرقه میان مذاهب مختلف به ویژه شیعه و سنی است.

وی تصریح کرد: در دنیا حرکت‌هایی انجام می‌شود که توسط رسانه‌های بیگانه این حرکت‌ها به شیعه و سنی نسبت داده می‌شود و تلاش می‌کنند با این اقدامات میان شیعیان و اهل سنت دشمنی بیندازند تا جنگ بین مسلمانان و دشمنان اسلام به جنگ شیعه و سنی تبدیل شود.

ناصری یادآور شد: در چنین شرایطی مسلمانان باید هوشیار باشند و اتحاد خود را با یکدیگر حفظ کنند و اجازه ندهند آمریکایی‌ها، سلفی‌ها و وهابیون را بین آنها قرار دهند تا آنها به اسم اسلام، هر اقدام ناشایستی را که در توان دارند، انجام دهند.

وی با بیان اینکه آمریکا از اینکه ایران و حزب‌الله با یکدیگر متحد هستند در هراس است و این بیمناکی خود را در ادای احترام وزیر امور خارجه کشورمان به عماد مغنیه نشان دادند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: آمریکایی‌ها با پررویی، می‌گویند چرا سران ایران به سران و سرداران حزب‌الله ادای احترام می‌کنند در حالی که خود برای جنایتکاری نظیر شارون، اشک تمساح می‌ریزند، پیام تسلیت ارسال می‌کنند و در مراسم تدفین آن شرکت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمنان ایران جسور شده‌اند، تاکید کرد: در چنین شرایطی باید با آنها با اعتماد به نفس و اقتدار برخورد کرد و اجازه نداد بیش از این در همه چیز دخالت کنند.

ناصری خاطرنشان کرد: مدیریتی که امروز کشور نیاز دارد، مدیریت حزبی و تشریفاتی نیست بلکه یک مدیریت جهادی، نظیر مدیریت در دوران دفاع مقدس است.

در نماز عبادی سیاسی این هفته یزد، مردم یزد به مناسبت هفته وحدت، دست در دست یکدیگر، دعای وحدت را قرائت کردند.

انتهای پیام/2464/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول