اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

سخن گفتن از برخی مباحث وحدت‌شکن، افتادن در دامن شیطان است

امام جمعه ابهر گفت: امروزه سخن گفتن از بعضی مباحث به دامن شیطان افتادن است و همه باید تلاش کنیم تا دشمنان به خواسته خود در زمینه از بین بردن وحدت نرسند.

سخن گفتن از برخی مباحث وحدت‌شکن، افتادن در دامن شیطان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نماز جمعه این هفته ابهر در سومین جمعه ماه ربیع‌الاول و مصادف با هفته وحدت و در آستانه ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) با حضور پرشکوه مردم ولایت‌مدار این شهر به امامت حجت‌الاسلام جعفر رحیمی برگزار شد.

خطیب جمعه ابهر در خطبه‌های این هفته و در ادامه بحث‌های هفته‌های گذشته اظهار داشت: عشق مجازی آثار شومی مثل آشفتگی فکری و عدم تمرکز حواس و شعله‌ور شدن غریزه جنسی و قرار گرفتن در موضوع اتهام، ازدواج ناپایدار، محروم ماندن از معشوق حقیقی، خیانت و جرم، بیماری‌های اعصاب و روان، تعطیلی عقل، احساس پوچی و بی‌معنی بودن پس از وصال را در بر خواهد داشت.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی با بیان اینکه با توجه به آثار منفی زیادی که عشق مجازی دارد و نیز آثار مثبت مهار آن، بدون هیچ تردیدی لزوم مقابله با چنین عشقی ثابت می‌شود، افزود: اما از آنجا که مقابله با این رذیله اخلاقی همچون سایر بیماری‌های جسمی و روحی به دو طریق کلی پیشگیری و درمان ممکن است.

وی با اشاره به اینکه باید روش‌های پیشگیری و درمان عشق مجازی را از چشم‌انداز دین و روانشناسی مورد بررسی و توجه قرار بدهیم که این روش‌های پیشگیری و درمان به دو بخش کلی شناختی و رفتاری تقسیم می‌شود، ادامه داد: یکی از راه‌های شناختی پیشگیری این است که از روش اعطای بینش استفاده کنیم.

این مسئول ادامه داد: برای اینکه جامعه را از مبتلا شدن به عشق مجازی نجات دهیم، چاره‌ای نیست به اینکه افراد را از اثرات مخرب آن آگاه کنیم تا جامعه بفهمد اگر کسی به چنین عشقی مبتلا شد نابینا و قلبش بیمار می‌‌شود.

رحیمی در ادامه به مناسبت میلاد حضرت رسول با کرامت اسلام و امام جعفر صادق (ع) اشاره کرده و افزود: یکی از راه‌های پیشگیری از عشق مجازی این است که انسان محبت خود را به اولیای دین پیوند داده و در واقع با عشق‌های الهی مانوس شود چون هر انسانی طالب کمال و زیبایی است و خداوند نیز کمال مطلق است.

امام جمعه ابهر تصریح کرد: هر کس از دنیا برود، در حالی که محبت اهل محمد (ص) را دارد شهید از دنیا رفته است و تمامی گناهان وی بخشیده شده و به صورت کسی که دارای ایمان کامل است از دنیا می‌رود و هر کس که با بغض و کینه آل محمد از دنیا برود به صورت کسی که با کفر مرده از دنیا می‌رود و بوی بهشت به مشام وی نخواهد رسید.

وی در ادامه به هفته وحدت اشاره کرده و افزود: در مورد وحدت کارها باید عالمانه باشد. عالمانه باید روی نکات اختلافی تکیه کنیم و آنها را حل کنیم.

رحیمی در ادامه با توصیه به مردم و به ویژه به مسئولان تاکید و توصیه کرد: شرایط ما شرایط حساسی است. باید در هیچ لحظه از وحدت غافل نشده و به دامن اختلاف نیافتیم و همه باید در نوشتار خود و گفتار خود تقوای الهی را رعایت کرده هر حرف هوس‌آلوده و باطل را ننویسیم و سخن شبهه‌ناک و غیر لازم را به زبان نیاوریم.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه مسئولان عزیز و دولتمردان بزرگوار از فرصت به دست آمده به نحو احسن استفاده کنند و به خیر دنیا و آخرت مردم کار کنند، تصریح کرد: امروزه سخن گفتن از بعضی مباحث به دامن شیطان افتادن است و همه باید تلاش کنیم تا دشمنان به خواسته خود در زمینه از بین بردن وحدت نرسند.

وی با اشاره به برخی نظرات و اعتقادات در زمینه‌های فرهنگی و سیاسی گفت: البته برای اینکه در سیاست‌ها و راهبردها و نیز روش‌ها، مسیر صحیح و درستی را به دور از هر انحراف و بدعتی، پیشه کنیم و به فضل الهی به پیش برویم. الزاماً بازخوانی و بازنگری مبانی فکری و اندیشه‌ها و آرمان‌های بزرگ رهبر انقلاب امام خمینی (ره) و نیز توجه عمیق به منویات خلف صالح او، حکیم وارسته، مقام معظم رهبری باید همواره مدنظر قرار گیرد.

این مسئول از به درک واصل شدن شارون نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی ابراز خوشحالی کرد و به بعضی از کشورهای اسلامی مانند امارات و قطر و آذربایجان که پیام تسلیت فرستاده بودند، ابراز تاسف کرد.

وی در پایان از سفر ریاست جمهوری به استان خوزستان تقدیر و تشکر کرد. 

انتهای پیام/2308/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول