اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بندر ماهشهر:

امروز ضرورت وحدت بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر گفت: امروز ضرورت و نیاز به حفظ وحدت بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

امروز ضرورت وحدت بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی ظهر امروز در خطبه‌های آیین وحدت‌بخش و دشمن‌شکن نماز جمعه این شهرستان، با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت پیامبر مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، اظهار داشت: هر سخن، عمل و ندایی که باعث ایجاد خدشه در وحدت بین مسلمین شود خدمت خالصانه به دشمن است.

وی تصریح کرد: با وجود این همه مشترکات بین تشیع و تسنن، وجود اختلاف و عدم وحدت بین این دو مذهب هیچ معنایی ندارد.

خطیب جمعه شهرستان بندر ماهشهر با بیان اینکه تأکید امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری بر لزوم حفظ وحدت بین مسلمین است، اذعان داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حفظ وحدت هستیم.

غبیشاوی با تأکید بر اینکه جریان سلفی‌گری و وهابیت جدای از این بحث است، خاطرنشان کرد: جریان سلفی‌گری و وهابیت انحرافی بوده در خدمت صهیونیسم هستند و امکان هرگونه وحدت و هماهنگی با این دو جریان پلید وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اهل سنت بیش از شیعیان از وجود این دو جریان شیطانی رنج می‌برد، متذکر شد: همه باید مواظب تحرکات و افکار خطرناک این دو فرقه‌ ضاله باشند.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، به سفر دولت تدبیر و امید به استان خوزستان اشاره کرد و گفت: سفرهای استانی دولت که آغازش از استان خوزستان بود، نشان از اهمیت این استان و موقعیت استراتژیک آن دارد.

غبیشاوی با اشاره به محورهای مهم بررسی شده در این سفر، تصریح کرد: مباحثی همچون اشتغال که ام‌المشاکل است و همچنین مشکل آب شرب و فاضلاب بحث‌هایی است که باید دولت به وعده‌های داده شده در مورد آنها در اسرع وقت رسیدگی کند.

وی وجود طرح‌های نیمه‌کاره را نیز از دیگر مشکلات منطقه دانست و افزود: امیدواریم همانگونه که دولت تدبیر و امید وعده داد، اعتبارات لازم برای تکمیل این طرح‌ها اختصاص داده شود.

خطیب جمعه شهرستان بندر ماهشهر همچنین به طرح احیای زمین‌های کشاورزی استان اشاره کرد و اظهار داشت: در سفر سال 75 مقام معظم رهبری به استان خوزستان، ایشان دستور احیای زمین‌های کشاورزی استان را صادر فرمودند اما حدود 17 سال بخش عمده‌ای از طرح معظم‌له اجرایی نشده است.

غبیشاوی با بیان اینکه، اجرای این طرح می‌تواند علاوه بر احیای کشاورزی، مشکل اشتغال تعداد زیادی از افراد جویای کار را فراهم کند، یادآور شد: شهرستان بندر ماهشهر نیز در محدوده اجرای این طرح قرار دارد که امیدواریم هرچه سریع‌تر نسبت به اجرای آن اقدام شود.

وی در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بندر ماهشهر، به اجرای طرح بزرگ فاضلاب در این شهرستان اشاره کرد و گفت: طرح عظیمی در این شهرستان در حال اجراست که مردم نیز به خوبی در این ارتباط با مسئولان همراهی و اهمیت اجرای آن را به خوبی درک کرده‌اند.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر متذکر شد: بنابراین در اجرای این طرح بزرگ باید رعایت حال این مردم نیز صورت بگیرد و حفاری‌های صورت گرفته نباید در این فصل زمستان موجب آزار و اذیت شهروندان شود.

غبیشاوی اضافه کرد: عملیات اجرایی این طرح نباید ذره‌ای مزاحمت و مشکلات برای شهروندان ایجاد کند، که لازم است متولیان کار این موارد را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/72016/ک20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول