اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌ جمعه برخوار:

وهابیون تکفیری اعتقادی به اهل تسنن هم ندارند

امام‌ جمعه شهرستان برخوار گفت: وهابیون تکفیری باعث خدشه به اساس اسلام و قرآن شده‌اند و بدترین جنایت‌ها را مرتکب می‌شوند و همه می‌دانند که وهابیون تکفیری شیعه و اهل تسنن را قبول ندارند.

وهابیون تکفیری اعتقادی به اهل تسنن هم ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام مسعود سرفراز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته برخوار با تبریک ولادت پربرکت حضرت محمد‌ابن‌عبدالله (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: از دوازدهم تا هفدهم ربیع‌الاول به ابتکار حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه به‌عنوان هفته وحدت بین مسلمین، شیعه و سنی نامگذاری شده است.

وی با اشاره به‌ضرورت وحدت در بین مسلمانان گفت: منظور از وحدت این نیست که سنی‌ها شیعه و شیعه‌ها سنی بشوند، چرا که هیچ‌کدام در عمل حاضر نیستند از عقیده خود دست‌بردارند، بلکه منظور این است که در موضوعات مشترکی که داریم وحدت عمل داشته باشیم.

وی با اشاره به نتایج حاصل از وحدت گفت: کشورهای اسلامی از قدرت ویژه‌ای برخوردارند، به‌عنوان مثال از نظر جمعیت، فرهنگ اسلامی، مناطق سوق‌الجیشی، منابع زیرزمینی و امور دیگر در دنیا ممتازند، اگر کشور های اسلامی دست‌به‌دست هم ندهند، پایمال دشمنان می‌شوند و اگر متحد بشوند دست‌به‌دست هم بدهند، می‌توانند در مقابل دشمنان سربلند و پیروز باشند.

سرفراز با تاکید بر اینکه یکی از دلایل تفرقه، عدم ارتباط با همدیگر است گفت: شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای و سایت‌های اینترنتی بر ضد شیعیان و مسلمانان فعالیت دارند، در بین اهل سنت خیلی تبلیغ می‌کنند که شیعه، این قرآن مرسوم را قبول ندارد و قرآن دیگری دارد، اگر بیایند و قرآن‌های موجود در مساجد و تفسیرهای ما را ببینند این بدبینی برطرف می‌شود.

امام‌جمعه برخوار ادامه داد: آلت دست دشمنان شدن از دیگر علت‌های بروز تفرقه است و در اوضاع کنونی که گروه‌های تروریستی و تکفیری در گوشه گوشه جغرافیای اسلامی با فعالیت ضد بشری خود، موجب وهن و خدشه به اساس اسلام و قرآن شده‌اند و بدترین جنایت‌ها را مرتکب می‌شوند و همه می‌دانند که وهابیون تکفیری شیعه و اهل تسنن را قبول ندارند.

وی با تاکید بر اینکه حفظ و تقویت وحدت الزامی، عقلانی و شرعی است ادامه داد: متأسفانه امروز تمام بد‌بختی‌هایی که ممالک اسلامی دارند، برای این است که اعتصام به حبل‌الله ندارند و  همه گرفتاری‌ها و بدبختی‌ها، از همین جا است.

سرفراز در ادامه به مناسبت 29 دی ماه، روز غزه اشاره کرد و گفت: غزه نماد مقاومت اسلامی  است و فلسفه نامگذاری این روز هم این ست که در حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه که متأسفانه با سکوت و همراهی اروپا و آمریکا با بعضی از کشورهای عربی صورت گرفت، مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین در این منطقه 22 روز جانانه مقاومت کردند و اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را از هم پاشیدند و غزه به نماد مقاومت اسلامی فلسطین تبدیل شد.

وی آریل شارون را یکی از جنایتکارترین رهبران رژیم غاصب صهیونیستی دانست و گفت: وی در جایی گفته بود من درباره آنچه از آن به‌عنوان اصول بین‏المللى یاد می‌شود، هیچ‌چیز نمی‌دانم و متعهد می‌شوم هر کودک فلسطینی را که در منطقه متولد شود، بسوزانم.

وی کشتار صبرا و شتیلا در سال 1982 را در زمان وی عنوان کرد و گفت: گفته می‌شود در کشتار وحشیانه صبرا و شتیلا 1500 تن و بنا به گفته برخی منابع دیگر 3500 زن و مرد و کودک قتل‌عام شده و سرشان از تن جدا شد و در نهایت این شیطان پس از سال‌ها زندگی حیوانی و نباتی به درک واصل شد.

وی با اشاره به اینکه آنچه امروز در سوریه رخ می‌دهد، باعث نگرانی همه کشورهای منطقه شده است گفت: در حال حاضر غربی‌ها به طور پنهانی تا حدودی از موضوع برکناری بشار اسد فاصله گرفته‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که اگر مسئله تروریسم و گروه‌های افراطی و تندرو در سوریه متوقف نشود، ممکن است به کشورهای دیگر منطقه نیز سرایت کند.

امام‌ جمعه برخوار ادامه داد: مخالفت‌هایی از طرف عربستان و کشورهای دیگر برای ورود ایران به نشست ژنو 2 مطرح است، در حالی است که اگر به جزئیات آنچه در منطقه اتفاق افتاده توجه شود، هم حضور ایران ضرورت دارد و هم شرایط سوریه نسبت به 6 ماه گذشته تغییر کرده است.

انتهای پیام/2301/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول