اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی:

ریشه امروز تکفیر تعالیم وهابی‌هاست‌

یکی از مراجع تقلید قم گفت: ریشه امروز تکفیر تعلیمات وهابی‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها ایشان است.

ریشه امروز تکفیر تعالیم وهابی‌هاست‌

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی عصر امروز ‌در دیدار آیت‌الله اراکی ‌با بیان اینکه شاید در جهان بشریت مسئله‌ای به روشنی مزایای وحدت و مضر بودن تفرقه پدیده‌ای به این صراحت کم باشد، افزود: ‌هرجا که بروید مردم وحدت را ستایش کرده و تفرقه را نکوهش می‌کنند و در آیات قرآن کریم نیز این مسئله مورد تاکید قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات خوب و موثر وحدت کلمه مسلمین است؛ امت مانند کسی است که درون چاه افتاده است و باید برای نجات یافتن به ریسمان الهی چنگ بزنند.

آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: وهابی‌ها این نوع اجتماعات را به عنوان تقریب مذاهب و وحدت را تخریب می‌کنند و ملاک در بدعت این است که اصلی در قرآن نداشته باشد و اقدامات ما همه ریشه در قرآن دارد.

وی در ادامه بیان کرد: از هر کس بپرسیم تلاش برای وحدت ترفیع پیامبر است یا غیر آن همه می‌گویند که این کار ریشه در قرآن دارد و حب پیامبر از اصول قرآنی است.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه از زمان خود پیامبر تکفیری‌ها وجود داشتند بیان کرد: ریشه امروز تکفیر تعلیمات وهابی‌ها در مدارس و دانشگاه‌های ایشان است.

وی اضافه کرد: مجلسی در عربستان برای تکفیر برگزار شده و 80 مقاله در ارتباط با تکفیر نوشته‌اند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: کتاب‌های اینها حاوی این است که مسلمین فقط خود ایشان هستند و دیگران اصلا مسلمان نیست و هر کس که قبور را زیارت کند کافر است.

وی تاکید کرد: آنها اگر بخواهند ریشه تکفیر را بسوزانند باید کتاب‌های درسی خود را عوض کنند.

این مرجع تقلید در پاسخ به درخواست آیت‌الله اراکی در خصوص ارائه پیامی به همایش وحدت بیان کرد: در این زمینه مقاله‌ای نوشته‌ام که می‌توانید از آن بهره بگیرید.

انتهای پیام/2258/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول