اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پاسارگاد:

وهابیت باعث تفرقه در جهان اسلام شده است‌

امام جمعه پاسارگاد گفت: وهابیت با فتواهای بسیار خطرناک باعث تفرقه در جهان اسلام شده است‌.

وهابیت باعث تفرقه در جهان اسلام شده است‌

حجت‌الاسلام علی طالبی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاسارگاد اظهار داشت: وحدت موضوعی است که در قرآن کریم جایگاه ویژه‌ای دارد، حتی قرآن کریم دعوت می‌کند به اینکه بر اساس مشترکات با یکدیگر تفاهم و اجماع داشته باشید.

امام جمعه پاسارگاد با بیان اینکه وحدت در جهان اسلام موضوعی با اهمیت است افزود: مسلمانان جهان دارای وجوه مشترکی هستند، خدای واحد، پیامبر واحد، قبله واحد، قرآن واحد و بسیاری از مشترکاتی که به آن اتفاق نظر دارند.

طالبی‌نژاد اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام خود موسس و بانی وحدت بودند و جامعه را از تفرقه و از هم‌پاشیدگی دور کردند و به تفاهم و اجماع رساندند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی جهان اسلام دچار مشکلاتی است و دست‌های فتنه و تفرقه به منافع مسلمانان ضربه‌های فاحشی می‌زند و آنان را دچار مشکلاتی می‌کند.

امام جمعه پاسارگاد اختلاف‌افکنی و فرقه‌گرایی را از خصوصیات مستکبران و کفار دانست و ابراز داشت: کشورهای مستکبر با همین اختلاف‌افکنی‌ها منافع شیطانی خود را دنبال می‌کنند و در منطقه بسیار با اهمیت خاورمیانه که اسلامی است غده سرطانی اسرائیل را به وجود آورده‌اند و از آن حمایت می‌کنند و این رژیم جعلی باعث تفرقه بین جهان اسلام است.

طالبی‌نژاد تصریح کرد: بعضی از سران کشورهای اسلامی به ظرفیت‌های عظیم مسلمانان توجه نمی‌کنند‌.

وی گفت: سران کشورهای منطقه نباید اجازه دهند دست‌های تفرقه‌افکن منافع مسلمانان را به خطر بیندازد و روی اصول مشترک با یکدیگر تفاهم کنند و ارتباط داشته باشند چراکه می‌توانند با اتحاد و همدلی ظرفیت‌های بسیار بالایی را برای منطقه و جهان اسلام فراهم کنند.

امام جمعه پاسارگاد خاطرنشان کرد: یک مجموعه کج‌اندیش و نادان به‌نام وهابیت به وجود آمده که با فتواهای بسیار خطرناک باعث تفرقه در جهان اسلام شده است .

طالبی نژاد بیان داشت: وهابیون گمراه فتوی کشتار صادر می‌کنند، مسلمانان را متهم به شرک کرده و هرکه غیر از خود را کافر می‌دانند که انتظار می‌رود بزرگان جهان اسلام با این اندیشه‌های متحجرانه و احمقانه مبارزه کنند.

انتهای پیام/‌2448/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول