اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش گزارش می‌دهد

اجرای 86 درصد از مصوبات شوراهای آموزش و پرورش آبیک

از آغاز سال‌جاری تاکنون، 86 درصد از مصوبات شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک اجرایی شده است.

اجرای 86 درصد از مصوبات شوراهای آموزش و پرورش آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، قانون شوراهای آموزش و پرورش یکی از مترقی‌ترین قانون‌هایی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با ارائه لایحه دولت در سال 71 به مجلس، در 26 دی‌ماه سال 72 از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

این قانون به منظور تحقق مشارکت و نظارت مردم در آموزش و پرورش و بهره‌گیری از همه منابع و امکانات در راستای تاسیس، تجهیز و توسعه فضاهای آموزشی و تسهیل در فعالیت‌های اجرایی آموزش و پرورش است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک به خبرنگار فارس در این شهرستان می‌گوید: قانون شوراهای آموزش و پرورش با ارائه راهکارها سبب شده تا از همه منایع و ظرفیت‌های منطقه‌ای، شهرستانی و استانی در راستای رشد، شکوفایی، توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش گام‌های ارزنده‌ای برداشته شود.

احمد نوروزی می‌افزاید: با توجه به اینکه دولت به تنهایی و با صرف اعتبارات کلان، قادر به تامین و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز خود نیست با ارائه لایحه تصویب شوراهای آموزش و پرورش و تصویب آن از سوی مجلس، بسترهای لازم برای تعامل همه جانبه مردم و مسئولان در عرصه تعلیم و تربیت فراهم شد.

وی ادامه می‌دهد: در جلسات شورای آموزش و پرورش علاوه بر اعضای اصلی این شورا، از صاحبنظران و سایر مسئولان نیز دعوت می‌شود چراکه به عنوان یک ظرفیت در کمک به رفع مشکلات آموزش و پرورش موثر و راهگشا بوده‌اند.

*اجرای 86.9 درصد از مصوبات شورای آموزش و پرورش در سه ماه نخست

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک برگزاری همایش گرامیداشت هفته معلم با حضور فرهنگیان شاغل و بازنشسته، پیش‌بینی مدارس انجام و به مدیران و اولیاء و فراهم شدن موضوعات مشخص و مقدمات اجرایی شدن طرح های تحقیقاتی از مصوبات سه ماهه نخست سال جاری بر‌شمرد.

نوروزی می‌‌گوید: ارائه اطلاعات شغلی و رشته‌های تحصیلی به دانش‌آموزان ذینفع در هفته معرفی مشاغل با دعوت از کارشناسان و کار آفرینان موفق و حضور فرهنگیان و دانش‌آموزان در مراسم شهرستانی سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) هماهنگی لازم جهت تعمیر، از دیگر مصوبات اجرایی شده است.

به گزارش فارس، تجهیز و بهسازی و زیباسازی مدارس در فصل تابستان در قالب طرح هجرت با مشارکت آموزش و پرورش، بسیج سازندگی سپاه و  اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین، اجرای طرح نیازسنجی آموزشی با هماهنگی آموزش و پرورش و شبکه بهداشت، اقدام جهت محدوده بندی و ثبت‌نام دانش‌آموزان با توجه به اجرای طرح 3-3-3-3 و تاسیس مدرسه ابتدایی شهرک بعثت (پروژه مسکن مهر) و اجرای تعمیر و خرید تجهیزات مدارس، از محل عوارض 5 درصد شهرداری از دیگر مصوباتی است که در سه ماهه نخست امسال از سوی شورای آموزش و پرورش اجرایی شده است.

رابط شوراهای آموزش و پرورش شهرستان آبیک به خبرنگار فارس اظهار می‌‌کند: در سه ماهه نخست امسال، 23 مصوبه از سوی شورای آموزش و پرورش به تصویب رسید که 20 درصد آن یعنی 86.9 آن اجرایی شده است.

عبدالله حبیب‌نژاد می‌افزاید: در زمینه آموزشی هفت مصوبه، پرورشی پنج مصوبه، عمرانی سه مصوبه، رفاهی و خدماتی یک مصوبه، پژوهشی یک مصوبه و سایر موارد سه مصوبه اجرایی شده است.

بنابراین گزارش، طی 9 ماه اخیر، 10 جلسه از سوی شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک برگزار شده که در این جلسات، 71 مصوبه به تصویب رسیده است.

از 71 مصوبه به تصویب رسیده از سوی شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک، 61 مصوبه یعنی 86 درصد از مصوبات اجرایی شده است.

اجرای 87,5 درصد از مصوبات شورای آموزش و پرورش در 3 ماه دوم سال

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک خاطرنشان می‌کند: ادامه فعالیت گروه‌های طرح هجرت بعد از ماه مبارک رمضان، پیگیری افتتاح مدارس روستای هزارجلفا و نودوز از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز استان قزوین، ابلاغ به مدارس در خصوص خودداری از پرداخت فیش‌های آب و برق و گاز در طول سال‌جاری از مصوبات اجرا شده شورا در 3 ماه دوم سال‌جاری است.

نوروزی انتقال دانش‌آموزان مدارس ناصر خسرو و استاد شهریار در سال تحصیلی آینده به مدارس شهر آبیک، تصمیم‌گیری در خصوص نحوه ادامه مدارس هیئت امنایی و پیگیری در مورد فضاهای آموزشی نیمه کاره با هماهنگی اداره کل نوسازی مدارس را از دیگر مصوبات ذکر می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: پییشنهاد ادامه ساخت 2 کلاس مدرسه شهید خورانی به صورت امانی از طرف مدیریت آموزش و پرورش شهرستان آبیک، اجرای مراسم نمادین نواختن زنگ جشن امیدها، غنچه‌ها، شکوفه‌ها و بازگشایی مدارس با حضور مسئولان شهرستان آبیک از دیگر مصوبات اجرایی شده است.

بنابراین گزارش، پیگیری تکمیل پروژه‌های نیمه کاره و جذب خیرین مدرسه‌ساز با توجه به شرایط و وضعیت اعتبارات عمرانی و انجام هماهنگی لازم برای اعزام روحانیان به مدارس به منظور اقامه نماز جماعت و گفتمان دینی، انجام تمهید مقدمات جشن عاطفه‌ها در دهه اول مهرماه در تمام مدارس و به صورت نمادین در یکی از مدارس با حضور مسئولان شهرستان آبیک از دیگر مصوبات اجرایی شده شورای آموزش و پرورش در سه ماه دوم سال‌جاری است.

رابط شوراهای آموزش و پرورش شهرستان آبیک به تصویب 24 مصوبه در سه ماه دوم سال‌جاری از سوی شوراهای آموزش و پرورش اشاره می‌کند و می‌افزاید: از این تعداد مصوبه، 21 مصوبه اجرایی شده است.

حبیب‌نژاد ادامه می‌دهد: در زمینه آموزشی هشت مصوبه، پرورشی چهار مصوبه، پشتیبانی چهار مصوبه، عمرانی سه مصوبه، رفاهی و خدماتی یک مصوبه و سایر موارد یک مصوبه اجرایی شده است.

اجرای 83,3 درصد از مصوبات شورای آموزش و پرورش در سه ماه سوم سال‌جاری

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک انجام راهپیمایی دانش‌آموزان در روز 13 آبان، پیگیری مصوبه هیئت دولت در خصوص کمک ادارات شهرستان جهت هوشمندسازی و کمک به تهیه تجهیزات مدارس از طریق فرمانداری را از جمله مصوبات سه ماه سوم سال‌جاری عنوان می‌کند.

وی می‌گوید: کلنگ احداث مدرسه در شهرک فردوس با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده و تنظیم صورتجلسه تحویل زمین 6 هزار متری از آستان قدس رضوی به زمین زده شد.

نوروزی می‌افزاید: به 2 نفر از دانش‌آموزان بیمار جهت بهبودی مساعدت لازم صورت گرفت و علت جلوگیری از ادامه تحصیل هشت دانش‌آموز دیگر مشخص شد و این 10 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به آغوش تحصیل بازگشتند.

این گزارش حاکی است؛ واریز پنج درصد عوارض به حساب اداره کل آموزش و پرورش از سوی شهرداری آبیک، تشکیل جلسه ویژه در بخشداری بشاریات جهت رسیدگی به مشکلات مدارس شهر خاکعلی و بخش بشاریات با حضور فرماندار، بخشدار، شهردار، اعضای شورای شهر خاکعلی و مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک و برگزاری همایش هفته پژوهش به منظور تجلیل از فرهنگیان پژوهشگر و دانش‌آموزان برگزیده جشنواره خوارزمی و مسابقات علمی و همچنین رتبه‌های زیر یک‌هزار کنکور در چهارم دی‌ماه از دیگر مصوباتی است که در سه ماه سوم امسال از سوی شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک اجرایی شده است.

رابط شوراهای آموزش و پرورش شهرستان آبیک تعداد مصوبات تصویب شده شورای آموزش و پرورش در سه ماه سوم امسال را 24 مصوبه ذکر می‌کند و خاطرنشان می‌کند: از این تعداد، 20 مصوبه اجرایی شده است.

حبیب‌نژاد تصریح می‌کند: از جمله مصوبات اجرایی نشده و در حال اجرای شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک می‌توان به عدم تکمیل پروژه‌های نودوز و خاکعلی، عدم استقرار بیل مکانیکی برای حصار زمین 6 هزار متری شهرک فردوس برای احداث مدرسه جدید، عدم تعیین زمین‌های آموزشی مسکن مهر از سوی شهرداری، استمرار طرح تحقیقی بهداشت محیط مدارس، بررسی وضعیت موتورخانه‌های مدارس شوفاژی و تلاش جهت تبدیل مدارس گازسوز به شوفاژی در مدارس پرجمعیت و نصب پکیج در مدارس کم جمعیت اشاره کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک معتقد است داشتن انگیزه، جدیت و تلاش در کار، اعتقاد کمک به پیشرفت آموزش و پرورش از سوی اعضای شورای آموزش و پرورش سبب شده این شورا به عنوان فعال‌ترین شورا در استان قزوین مطرح شود که گواه بر این مطلب، تایید قاسم ابراهیم‌زاده رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین است که در یازدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک که در روز چهارشنبه 26 دی‌ماه برگزار شد، اظهار کرده بود که بر اساس 16 شاخص ارزیابی، شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک جزو عالی‌ترین شوراهای آموزش و پرورش استان قزوین است.

وی تصریح کرده بود: بهترین و بیشترین جلسات در شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک تشکیل شده و در اجرای مصوبات عمرانی، پرورشی و پژوهشی گام‌های موثری برداشته است.

حال با توجه به عملکرد مثبت و موفقیت چشمگیر شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک، امیدواریم که مسئولان استان قزوین و شهرستان آبیک با تعامل بیشتر و بهتر در راستای تحقق همه مصوبات شورای آموزش و پرورش این شهرستان گام‌های موثری بردارند تا با رفع مشکلات و موانع موجود، شاهد ارتقای هرچه بیشتر سطح آموزشی و پرورشی این شهرستان باشیم.

انتهای پیام/77006/م40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول