اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین خبر داد

کمبود بیش از 1600 نیروی انسانی در آموزش و پرورش قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین گفت: سال آینده این اداره کل با کمبود یک هزار و 623 نفر نیروی انسانی مواجه است.

کمبود بیش از 1600 نیروی انسانی در آموزش و پرورش قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سالار قاسمی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور جمعی از مسئولان در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: سال آینده 217 نفر از اداره کل آموزش و پرورش استان بازنشسته می‌شوند؛ در حالی که هیچ نیروی ورودی به این اداره کل وجود ندارد.

وی با اشاره به تشکیل 26 هزار و 600 ساعت کلاس درس در حال حاضر افزود: در این صورت اداره کل آموزش و پرورش قزوین با کمبود یک هزار و 623 نفر نیروی انسانی مواجه می‌شود و ناچار است حدود 32 هزار ساعت حق‌التدریس پرداخت کند که با وضع اقتصادی فعلی امکانپذیر نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین ادامه داد: این استان دارای 16 هزار و 45 نفر نیروی رسمی، پیمانی، قراردادی و سرباز معلم مشغول خدمت و دو هزار و 312 آموزشگاه است که یک صد مدرسه در استان کمتر از 10 نفر دانش‌آموز دارد.

قاسمی با بیان اینکه میانگین تراکم دانش‌آموز در کلاس‌های مدارس ابتدایی استان 25 نفر، دبیرستان دوره اول 24.44 و دبیرستان دوره دوم 27.7 نفر است، اضافه کرد: سال آینده به میزان 220 کلاس درس دانش‌آموز به مدارس استان اضافه می‌شود که کمبود پنج هزار و 280 ساعت آموزش را به همراه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین با اشاره به اینکه اعتبارات تخصیص یافته این اداره کل در سال گذشته 53 میلیارد و 478 میلیون تومان بوده است، عنوان کرد: این نهاد در سال 91 حدود 18 میلیارد تومان به فرهنگیان استان بدهکار شده و هنوز نتوانسته است مطالبات آنان را پرداخت کند.

وی یادآور شد: تعداد مدارس غیردولتی استان در سال تحصیلی گذشته 28 مورد بوده که در سال تحصیلی جاری به 24 مورد کاهش یافته است و این موضوع ضرورت توجه بیشتر به توسعه مدارس غیرانتفاعی را ایجاب می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین با بیان اینکه تخریب و بازسازی مدارس فرسوده استان به 184 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: تعداد مدارس هیئت امنایی استان در سال تحصیلی 91-90 به تعداد 21 باب بوده که امسال با کاهش چشمگیر به 10 باب رسیده است.

قاسمی اذعان کرد: وضعیت اردوگاه دانش‌آموزی یانس‌آباد آبیک و جهان‌آباد بویین زهرا برای برنامه‌های پرورشی و آموزشی، مجتمع رفاهی و ساختمان تعاونی مصرف فرهنگیان در مجاورت اداره کل و بهبود شرایط ساختمان درمانگاه فرهنگیان از جمله مسائل آموزش و پرورش است که نیاز به رسیدگی بیشتر دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین کمبود زمین در منطقه پونک و سورتک برای احداث فضای آموزشی را از دیگر مشکلات این حوزه دانست و گفت: احداث دانشگاه فرهنگیان، ساختمان اداری و سالن اجتماعات اداره کل و ساختمان اداره آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین نیز نیازمند یاری و توجه بیشتر مسئولان مرتبط است.

وی ارتقای مدیریت، توسعه آموزشی، ارتقای معیشت و کرامت معلمان، توسعه فعالیت‌های پرورش و تربیت‌بدنی و ارتقای رهبری و مدیریت در آموزش و پرورش را از جمله سرفصل‌های برنامه‌های حوزه کاری خود برشمرد. 

قاسمی همچنین با اشاره به مصوبه شورای آموزش و پرورش استان در شهریورماه امسال مبنی بر پرداخت 60 میلیون تومان از سوی معاونت برنامه‌ریزی استانداری به اداره کل آموزش و پرورش به منظور رفع مشکلات مدارس شبانه‌روزی، سرانه‌ها و سرویس‌های رفت و برگشت دانش‌آموزان مدارس روستایی خواستار اجرای این مصوبه شد.

انتهای پیام/77011/ل40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول