اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شوراهای آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش مولد سرمایه انسانی است

مدیر شوراهای آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش یک نهاد تأثیرگذار و مولد سرمایه انسانی در عرصه‌های مختلف جامعه است.

آموزش و پرورش مولد سرمایه انسانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک رضا بسطامی بعد از ظهر امروز در دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به جایگاه و اهمیت آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی، دولت‌ها اهمیت آموزش و پرورش را درک کرده‌ و بودجه و اعتبارات مطلوبی را برای آن در نظر گرفته‌اند.

وی با تأکید بر ضرورت افزایش ظرفیت مشارکت‌های مردمی، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش هر ساله به ازاء هر دانش‌آموز یک میلیون و 300 هزار تومان به طور متوسط هزینه می‌کند.

مدیر شوراهای آموزش و پرورش با بیان اینکه هنوز در کشور فرهنگ‌سازی مناسبی برای استفاده از همه ظرفیت‌های مردمی انجام نشده است، تصریح کرد: سرانه مشارکت‌های مردمی در کشور 95 هزار و 830 ریال می‌باشد.

بسطامی با اشاره به اینکه درآمد سرانه آموزش و پرورش ژاپن 47 هزار دلار و 15 برابر ایران است، عنوان کرد: آموزش و پرورش ژاپن به صورت شورایی اداره می‌شود و نقش مردم، فرمانداران و... در برنامه 100 ساله تدوین شده است.

مدیر شوراهای آموزش و پرورش ادامه داد: قانون شوراها ظرفیت بسیار بالایی دارد که برای اداره بهتر مدارس باید از آن بهره برد.

وی اذعان داشت: راهبرد اصلی آموزش و پرورش کیفیت بخشی در زمینه‌های مختلف است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز گفت: استان مرکزی رتبه برتر شوراهای آموزش و پرورش کشور را کسب کرد.

سیف‌الله کریم‌زاده افزود: شورای آموزش و پرورش استان در 6 سال اخیر همواره به عنوان شورای برتر و ممتاز شناخته شده است.

وی با گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش اظهار داشت: تصویب قانون شوراها در سال 72 توسط مجلس شورای اسلامی نقطه عطفی در مسیر حرکت شوراها گردید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: شوراهای آموزش و پرورش به عنوان ظرفیت‌های قابل اعتماد مکانی برای تجمع و پیوند آراء مردم و نهادهای دولتی فراهم کرده‌اند.

کریم‌زاده با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش مهمترین مراکز تصمیم گیری و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش است، ادامه داد: از زمان شروع فعالیت شورای آموزش و پرورش استان تا کنون 193 جلسه با بیش از یک هزار و 280 مصوبه و شوراهای آموزش و پرورش مناطق نیز بیش از 2 هزار و 770 جلسه با بیش از 16 هزار مصوبه داشته‌اند.

به گفته وی؛ بیش از 90 درصد مصوبات شورا اجرایی شده که مصوبات شورا عمدتا در بخش‌های آموزشی، اداری، پرورشی، عمرانی و رفاهی بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی از کسب رتبه اول شورای آموزش و پرورش شهرستان خمین از بین شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس شاخص‌های 21گانه ارزیابی شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌ها از جمله پیگیری مصوبات، جذب مشارکت‌های مردمی و تشکیل جلسات مستمر، شورای آموزش و پرورش خمین با کسب 280 امتیاز موفق به کسب رتبه برتر شد.

وی ابراز داشت: شورای آموزش و پرورش اراک و ساوه نیز به طور مشترک با کسب 270 امتیاز رتبه دوم و شورای آموزش و پرورش شهرستان زرندیه با کسب 264 امتیاز رتبه سوم راکسب کردند.

در این نشست مصوب شد زمین مورد نیاز برای احداث مدارس غیر دولتی به موسسینی که اعتبار ساخت دارند توسط اداره راه و شهرسازی استان تامین شود.

پرداخت حق‌الزحمه اعضای شورا و قرار گرفتن روند چگونگی پرداخت تسهیلات برای خیرین مدرسه ساز در دستور کار آتی شورا از دیگر مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/87002/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول