اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان یزد:

جشنواره‌های مطبوعات و عکس آنلاین دهه فجر در یزد برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری که قرار است در ایام‌الله دهه فجر در یزد برگزار شود، گفت: جشنواره مطبوعات و جشنواره عکس آنلاین از شاخص‌ترین برنامه‌های فرهنگی در این ایام است.

جشنواره‌های مطبوعات و عکس آنلاین دهه فجر در یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، بهرام عبدالحسینی، ظهر امروز در جلسه کمیته فرهنگی سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان یزد اظهار داشت: انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود به همین دلیل باید برای فعالیت‌های فرهنگی در ایام مبارک دهه فجر برنامه ریزی بیشتری صورت گیرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر تنها چند روز قبل از دهه فجر هر سال برنامه‌ریزی برای بزرگداشت این ایام انجام می گیرد اما باید برنامه‌ریزی شود تا در طول سال این مراسم ها اجرا شود.

وی ادامه داد: ایام الله دهه فجر بهترین زمانی است که همه کسانی که دلشان برای انقلاب و نظام می تپد با اتحاد و همبستگی دور هم جمع شده و فعالیت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کسانی که ان طرف آب‌ها بودند و حتی همین همسایه‌های خودمان فکر می‌کردند این انقلاب چهار تا پنج سال بیشتر دوام نمی‌آورد به همین دلیل انواع و اقسام توطئه‌ها را علیه انقلاب اسلامی ایران اجرا کردند.

عبدالحسینی افزود: به فضل خداوند تاکنون در توطئه‌های خود موفق نبوده‌اند و دلیلی که دشمنان نتوانسته‌اند نسخه ما را پیچیده و انقلاب را از بین ببرند، فقط و فقط اطاعت مردم از ولایت است.

وی ادامه داد: اگر ولایت وجود نداشت انقلاب اسلامی ایران نیز مثل بسیاری از انقلاب‌های دیگر  از بین رفته بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید موسسات فرهنگی همواره دستاوردهای انقلاب را برای اقشار مختلف به ویژه نسل جوان تبیین کنند و مساجد نیز نقش اساسی در این مورد دارند.

وی ادامه داد: برای برگزاری جشن‌ها مجوزهای لازم با کوتاهترین  زمان صادر می‌شود اما برخی از جشن‌ها گاهی با دعوت از هنرمندان کشوری انجام می‌شود و باید مجوز آن از مرکز صادر شود و این حداقل 40 روز طول می‌کشد.

وی تاکید کرد: به همین دلیل از کمیته‌های فرهنگی درخواست داریم تا زودتر برای گرفتن مجوز جشن‌های عمومی اقدام کنند.

رئیس کمیته فرهنگی هنری ستاد دهه فجر استان یزد ادامه داد: نخستین جشنواره عکس آنلاین با عنوان «فجر در شهر ما»، در ایام الله دهه فجر برگزار خواهد شد و اختتامیه جشنواره مطبوعات نیز در بهمن ماه برگزار می‌شود.

احمد جعفری مسئول واحد مطبوعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: برگزاری نشست مطبوعاتی، بازنشر آثار انقلاب اسلامی، انتشار مقاله ویژه ایام دهه فجر و... برخی از برنامه‌های این کمیته است.

کوچک‌زاده، نماینده حوزه هنری استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: اکران بخشی از فیلم‌های جشنواره فجر، برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع انقلاب و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، برخی از اقدامات این نهاد است.

ابوالحسنی، مسئول انجمن نمایش استان یزد نیز بیان کرد: برگزاری جشن‌ها و نمایش‌های خیابانی که با استقبال ویژه هنرمندان و مردم همراه شده از برنامه‌های این واحد است.

جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: تشکیل اتاق فکر از کارشناسان ذیربط، برگزاری شب شعر، مراسم استقبال در فرودگاه یزد و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی با همکاری موسسات فرهنگی استان به صورت ویژه برنامه‌ریزی شده است.

سعید زارع گفت: در انجام فعالیت‌های فرهنگی به همه اقشار مختلف به ویژه نسل جوان توجه شده و برنامه‌ریزی شده تا ایجاد روحیه نشاط و امید در جامعه و بازگو کردن ثمرات انقلاب اسلامی در سرلوحه کارها قرار گیرد.

انتهای پیام/2464/ل40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول