اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد:

ظرفیت مساجد در برگزاری جشن‌های دهه فجر به کار گرفته‌ شود

دبیر ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد گفت: مساجد همواره نقش مهم و به‌سزایی در ادامه روند انقلاب و تداوم آن داشته‌اند که باید در برگزاری مراسم دهه فجر از این ظرفیت بزرگ استفاده کرد.

ظرفیت مساجد در برگزاری جشن‌های دهه فجر به کار گرفته‌ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید الیاس چراغ‌زاده عصر امروز در نشست کمیته مساجد دهه فجر کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مساجد کشور در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی داشتند و بسیاری از سخنرانی‌‌ها که باعث بیداری مردم آن زمان شد در مساجد برگزار می‌شد.

دبیر ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در جریان انقلاب اسلامی مساجد به عنوان یکی از عوامل مؤثر و مهم در ایجاد و شکل‌گیری نهضت اسلامی و زمینه‌ساز گسترش جریانات و تحولات انسانی بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: مساجد نه تنها در شکل‌دهی مبارزه علیه ظلم و استبداد نظام شاهنشاهی نقش مهمی را ایفا کرده بلکه در عرصه‌های مختلف دفاع و صیانت از اسلام ناب محمدی (ص) و فرهنگ و اعتقادات دینی مردمان این مرز و بوم جایگاهی بسیار رفیع و بی‌بدیل داشته‌اند.

وی با تأکید بر این‌که مساجد باید کانون‌‌های جذب نسل جوان و اقشار مختلف جامعه باشند، گفت: برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان باید با برنامه‌ریزی درست و صحیح نسل جوان را به سوی مساجد هدایت کنیم تا میزان آسیب‌پذیری جامعه به حداقل برسد.

دبیر ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که مسجد از کانون‌های فرهنگی است که شخصیت جوان را مطابق با آموزه‌‌های دینی بارور می‌سازد، گفت: از مکان‌‌هایی که می‌تواند شخصیت جوانان را مطابق آموزه‌های دینی بارور و روح خداجویی و عدالت‌‌خواهی را در اعماق وجود آن‌ها ریشه‌دار کند مسجد است.

چراغ‌زاده با بیان این‌که در طول تاریخ اسلام همواره از مساجد به عنوان پایگاه ترویج دین و آگاه‌سازی عموم مردم از قوانین دین مبین اسلام یاد شده است، عنوان کرد: تقویت جایگاه مسجد راهی برای تقویت همبستگی بین مسلمانان جهان و پایگاه مستحکمی در برابر توطئه‌های استکبار جهانی است.

دبیر ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که نقش مساجد در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حفظ وحدت و انسجام امت بسیار تاثیرگذار بود، بیان داشت: این پایگاه‌‌ها امروز که استبداد و ظلم درصدد تحریک جوانان به عدم پرداختن به اعتقادات مذهبی هستند، بسیار تاثیر داشته و باید از ظرفیت‌های آن‌ها نهایت بهره را برد.

وی دهه فجر انقلاب اسلامی را از مقاطع بسیار مهم تاریخ ملت ایران و بشر دانست و یادآور شد: مساجد همواره در طول 35 سال گذشته نقش مهم و به‌سزایی در ادامه روند انقلاب و تداوم آن داشته‌اند که باید در برگزاری مراسم دهه فجر از این ظرفیت بزرگ استفاده کرد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که حضور مردم در مراسم مذهبی و انقلابی تضمین کننده ثبات انقلاب اسلامی است، گفت: ثبات ارزش‌های اسلامی در گرو برگزاری مناسبت‌های مذهبی و انقلابی است که با حضور پرشور مردم تحقق می‌یابد.

چراغ‌زاده در خاتمه با تاکید بر این‌که هیئت‌ها، تشکل‌های مردمی و مردم نهاد و مردم بر حسب وظیفه در برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر حضور پرشور و چشم‌گیری داشته باشند، گفت: امیدواریم در این دهه شاهد همکاری خوب و همه‌جانبه دستگاه‌های عضو ستاد باشیم و به نحو احسن برنامه‌های این ایام را اجرا کنیم.

انتهای پیام/82011/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول