اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در قزوین:

توجه به جنبه‌های منفی امور به صلاح جامعه نیست

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه برخی افراد همواره فقط مشکلات و جنبه‌های منفی امور را در نظر می‌گیرند، گفت: چنین برخوردی به صلاح جامعه نیست.

توجه به جنبه‌های منفی امور به صلاح جامعه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور جمعی از مسئولان در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: برخی افراد همواره فقط مشکلات و جنبه‌های منفی امور را در نظر می‌گیرند.

باریک‌بین ادامه داد: چنین برخوردی به صلاح جامعه نیست بلکه صلاح آن است که نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و جماعات و تمام مسئولان استان با همبستگی، رفع مشکلات و بهبود شرایط را مورد پیگیری قرار دهند.

وی با بیان اینکه جنبه‌های معنوی در آموزش و پرورش باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: شاید برخی جنبه‌ها در حال حاضر با کمبودهایی مواجه باشد اما مسئولان باید ضمن شکرگزاری برای داشتن نعمت‌های موجود، برای رفع این کمبودها تلاش کنند.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه گام‌های مطلوبی در این زمینه برداشته شده است، از مسئولان مربوطه خواست با اتحاد و همدلی با یکدیگر در راستای پیشبرد امور اقدام کنند.

وی افزود: در زمینه مباحث مربوط به آموزش و پرورش، موضوع پرورش از اهمیت زیادی برخوردار است و پایه حکومت، ملت و یک کشور نیرومند محسوب می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دانش‌آموزان همچون نهال‌هایی هستند که باید در آموزش و پرورش علاوه بر آموزش دیدن، به خوبی پرورش یابند تا بتوانند در آینده مسئولیت اداره امور کشور را در کسوت امام جمعه، رهبر، وزیر، وکیل و دیگر جایگاه‌های مسئولیتی بر عهده بگیرند.

باریک‌بین با بیان اینکه مشکلات موجود در این حوزه در طول چند روز قابل رفع نیست، تصریح کرد: این کار باید آغاز شود و با همبستگی و همدلی ادامه یابد، چراکه آموزش و پرورش نسل آینده پایه تمام عزت‌هاست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: در امر تربیت دانش‌آموزان باید تلاش و دقت سرلوحه امور باشد تا بتوان بر اساس یک تربیت مناسب، آن گونه که شایسته است از نسل آینده برای ساختن کشور انتظار داشت.

وی با تأکید بر ایجاد و تقویت پایه‌های اعتقادی فرزندان در مدارس و دانشگاه‌ها اذعان کرد: باید زمینه‌های دینی و اعتقادی برای نسل جدید فراهم شود تا در آینده بتوانند خدمات مطلوبی را در راستای دستیابی به جامعه‌ای نیرومند به کشور ارائه کنند.

مرتضی روزبه استاندار قزوین نیز در این نشست طی سخنانی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی، همت و جوهره وجودی برای تربیت نسلی فرهیخته، توانمند و بهره‌مند از اعتقادات قوی تأکید کرد.

راه‌اندازی موزه آموزش و پرورش، ایجاد دبیرخانه‌ای فعال و قوی به عنوان اتاق فکر برای شورای آموزش و پرورش استان، جمع‌آوری بانک اطلاعاتی از اسناد ملکی این اداره‌کل و تهیه کتاب شرح زندگانی خیران مدرسه‌ساز استان بخش دیگری از خواسته‌های روزبه در نشست امروز این شورا بود.

در این نشست داوود محمدی، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی، روح‌الله عباسپور و رجب رحمانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، فرمانداران استان، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش، حمیدرضا قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسئولان استان قزوین حضور داشتند.

انتهای پیام/77011/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول