اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان با انتقاد از شکایت محیط زیست از شهرک‌های صنعتی

‌ارجاع اختلافات به قوه قضائیه بدون طرح ‌در استانداری‌ همدان اقدام نادرستی بود

استاندار همدان با انتقاد به شکایت مدیران محیط زیست از شرکت شهرک‌های صنعتی، «استاندار» را رئیس جمهور کوچک هر استان دانست و گفت: قبل از شکایت موارد مورد اختلاف به قوه قضاییه، مسائل به استاندار منعکس شود تا حل شوند.

‌ارجاع اختلافات به قوه قضائیه بدون طرح ‌در استانداری‌ همدان اقدام نادرستی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان با حضور مدیران سازما‌ن‌ها، فرمانداران شهرستان‌های استان همدان و نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

استاندار همدان، رئیس این جلسه بود که در آن به مصوبات جلسات قبل، کارهای اجرائی و فعالیت‌های در حال اقدام در استان پرداخته شد.

یکی از موضوعات مطروحه در این جلسه بررسی شکایت محیط زیست استان از شرکت شهرک‌های صنعتی در ارتباط با تصفیه‌خانه شهرک بوعلی بود که استاندار همدان شخصاً حل این مشکل موضوع را پیگیری کرد.

استاندار همدان با انتقاد از عملکرد برخی مدیران، خطاب به آنها اظهار داشت: هیچ سازمان دولتی به اختیار خود اجازه شکایت از سازمان دولتی دیگری ندارد مگر اینکه استانداری امر به انجام این کار کند.

محمدناصر نیکبخت افزود: موجب شرمندگی است کاری که از سوی استانداری حل می‌شود به قوه قضائیه کشیده‌ شود.

وی در ادامه «استاندار» را رئیس جمهور کوچک هر استان دانست و افزود: موضوعات و مسائل استان باید در درون آن حل و فصل شود.

استاندار همدان با بیان اینکه اختلاف‌نظرها تنها کار قوه قضائیه را بیشتر می‌‌کند، تأکید کرد: ارجاع اختلافات به قوه قضاییه بدون طرح آن در استان برای حل مشکل، اقدام نادرستی است که نباید ادامه داشته باشد.

وی با انتقاد به شکایت مدیران محیط زیست استان از شرکت شهرک‌های صنعتی افزود: آیا سازمان‌ها بی‌صاحب‌اند، یا اینکه دولت در منطقه نیست؟

نیکبخت خطاب به معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان گفت: نباید اجازه‌ می‌دادید این موضوع به شکایت برسد.

نیکبخت افزود: هر سازمانی بدون هماهنگی استانداری نسبت به شکایت از سازمان دیگری اقدام کند در صورتی که آن جلسه در درون استان قابل حل باشد، من آن شخص را به عنوان رئیس سازمان نخواهم شناخت.

وی با تأکید بر اینکه هیچ سازمانی هم خلاف قانون سازمان دیگری نباید عمل کند، خاطرنشان کرد: اجرا و رعایت دستورالعمل‌ها برای همه لازم خواهد بود.

 

*مدیران در جذب اعتبارات فرصت را از دست ندهند

‌نیکبخت ‌اظهار کرد: جذب اعتبارات و پیگیری از سوی سازمانها باید به صورت جدی در دستور کار باشد.

وی با اشاره به قدردانی از جذب اعتبارات برخی از سازمان‌ها خاطرنشان کرد: در زمینه جذب اعتبارات از سوی مدیران، در پایان سال سئوال خواهد شد.

استاندار همدان خواستار بهره‌گیری از فرصت‌ها از سوی سازمان‌ها برای جذب اعتبارات شد و گفت: یکی از راه‌های خدمت به مردم در جذب به موقع اعتبارات است.

وی با اشاره به وجود امکانات در وزارتخانه‌ها افزود: امکانات در وزارتخانه‌ها وجود دارد و کسانی که پیگیری جدی داشته باشند سهم بیشتری را در به دست خواهند آورد.

نیکبخت با بیان اینکه عملکرد دولت در ارتباط با دیگر کشورها و پذیرش حقانیت ایران اسلامی از سوی آنان مطلوب بوده است، افزود: امیدواریم در دولت تدبیر و امید، در راستای حل مشکلات استان گره‌گشا بوده و معضلات را حل کنیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در افزایش بافت شهر لالجین افزود: شهر لالجین تنها شهر سفال دنیاست که باید در افزایش بافت آن با دقت بیشتر رفتار کنیم.

استاندار همدان افزود: باید بررسی لازم در راستای ساخت مسکن مهر لالجین صورت گیرد زیرا اختلافات بسیاری در امر ساخت مسکن مهر در محدوده فعلی وجود دارد.

وی با اشاره به حفظ قدمت، ارزش، صلاحیت و نام شهر لالجین در امر شهرسازی افزود: صاحبنظران مرتبط و حتی متخصصان دیگر می‌توانند در ساخت مسکن مهر لالجین و نیز لزوم ساخت شهرک سفال اظهار نظر کنند.

نیکبخت با اشاره به بازدیدش از پیشت اسکی تاریک‌دره، از زحمات اداره کل ورزش و جوانان استان همدان تقدیر کرد و گفت: این مجموعه بعد از پیست اسکی تهران بهترین پیست اسکی کشور است.

وی در ادامه سخنانش از پرداخت یک میلیارد تومان برای حل مشکلات ورزش و جوانان خبر داد.

استاندار همدان از تشکیل جلسه‌ای با هیئت امنای دانشگاه آزاد طی هفته آتی خبر داد و گفت: جلسه‌ای نیز با وزارت علوم و تحقیقات در راستای حل مشکلات پروژه استادیوم علمی دانشگاه بوعلی سینا خواهم داشت.

وی در پایان خواستار پیگیری نمایندگان مجلس در استان برای جذب اعتبارات بیشتر برای همدان شد

انتهای پیام/89026/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول